شناسهٔ خبر: 67246377 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

انصارالله یمن: عملیات نظامی ما اخلاقی است

دفتر سیاسی انصارالله یمن تأکید کرد عملیات ارتش یمن در دریای سرخ اخلاقی و با هدف حمایت از حقوق و آزادی بشر است.

صاحب‌خبر -


به گزارش تابناک، دفتر سیاسی انصارالله یمن در بیانیه‌ای تأکید کرد: عملیات ارتش یمن در دریای سرخ اخلاقی و با هدف حمایت از حقوق و آزادی بشر است و جز با پایان جنگ و لغو محاصره غزه متوقف نخواهد شد.

طبق گزارش المسیره، در این بیانیه آمده است: هدف آمریکا از توصیف عملیات ما به تروریسم منحرف کردن نگاه‌ها از تروریسم واقعی است که اسرائیل با حمایت آمریکا در غزه انجام می‌دهد. خواسته‌های ما عادلانه، منطقی و واضح است. تجاوز به غزه را متوقف کنید و محاصره ساکنانش را بردارید آن وقت ما هم عملیات نظامی خود را متوقف می‌کنیم.

در این بیانیه تأکید شده است: یمن به مبارزه خود برای پایان دادن به سیاست یک بام و دو هوای آمریکا و هم‌پیمانانش درباره موضوع حقوق بشر ادامه خواهد داد.

دفتر سیاسی انصارالله یمن ادامه تحرکات دانشجویی مسالمت‌آمیز در دانشگاه‌های آمریکایی و غربی برای توقف نسل‌کشی در غزه را تحسین کرد.

دوشنبه وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن اقداماتی را علیه افراد و نهادهایی لحاظ خواهد کرد که انصارالله را قادر به دستیابی به مواد و تجهیزات ساخت سلاح کرده است.

وزارت خارجه آمریکا همچنین مدعی شد این کشور افرادی که انصارالله را قادر ساختند حملاتی را علیه منافع و همپیمانان این کشور صورت دهند مجازات خواهد کرد. 

همزمان شبکه العربیه مدعی شد وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده است که ۲ تن از رهبران جنبش انصارالله و پنج نهاد وابسته به این جنبش را که در تسهیل خرید اسلحه سهیم بودند و در چین و عمان حضور دارند، در لیست تحریم‌ها قرار داده است.

واشنگتن اعلام کرد این تحریم‌ها در واکنش به حملات انصارالله در دریای سرخ است؛ حملاتی که اگر چه به زعم آمریکایی‌ها تهدیدی برای آزادی کشتیرانی بین‌الملی است، اما در واقع در راستای حمایت از ملت مظلوم فلسطین بوده و تنها کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را تا زمان توقف جنگ ویرانگر این رژیم علیه نوار غزه هدف قرار می‌دهد.

 

نظر شما