شناسهٔ خبر: 67258919 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پاسخ قاطع انصارالله به تهدیدات آمریکا

دفتر سیاسی انصارالله با محکوم کردن استانداردهای دوگانه آمریکا و متحدان آن در برابر حقوق ملت‌ها تاکید کرد عملیات‌های یمن تنها در صورتی متوقف می‌شود که تجاوز به غزه و محاصره این منطقه به طور کامل پایان یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جنبش انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای در پاسخ به تهدیدات آمریکا علیه این جنبش اعلام کرد: عملیات‌های نظامی یمن در دریای سرخ و خلیج عدن ادامه دارد و توقف این عملیات‌ها وابسته به پایان دادن به تجاوزات رژیم اشغالگر علیه غزه و رفع کامل محاصره این منطقه است.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله در پاسخ به تهدیدات واشنگتن برای محاکمه یمنی‌ها به دلیل عملیات‌هایی که در حمایت از مردم فلسطین انجام می‌دهند تاکید کرد: عملیات نظامی ما اخلاقی است و با هدف دفاع از حقوق و آزادی انسان‌ها انجام می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: عملیات‌های نظامی یمن متوقف نخواهد شد؛ مگر اینکه تجاوز به غزه متوقف شود و محاصره‌ای که علیه فلسطینیان در این منطقه تحمیل شده به طور کامل رفع گردد. هدف آمریکا از توصیف عملیات‌های یمن به عنوان «عملیات‌های تروریستی» و ادعای اینکه «هیچ ارتباطی میان این عملیات‌ها با آنچه که در غزه می‌گذرد؛ وجود ندارد»، منحرف کردن افکار عمومی از تروریسم واقعی است که اسرائیل با حمایت آمریکا در غزه انجام می‌دهد.

دفتر سیاسی انصارالله تصریح کرد: خواسته‌های ما عادلانه، منطقی و روشن است. تجاوز به غزه را متوقف کنید، محاصره این منطقه را بردارید و بعد از آن عملیات‌های نظامی ما متوقف خواهد شد. مجدداً تاکید می‌کنیم که یمن به مبارزه خود برای پایان دادن به سیاست استانداردهای دوگانه در قبال حقوق بشر و آزادی انسان‌ها ادامه خواهد داد؛ استانداردهای دوگانه‌ای که آمریکا و هم‌پیمانان آن در راستای منافع خود اتخاذ می‌کنند.

پیش از این «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده در مصاحبه با روزنامه‌نگاران گفته بود: ما به همکاری با شرکای خود در سراسر جهان ادامه خواهیم داد تا یمنی‌ها را در قبال اقداماتشان پاسخگو بدانیم و به هدف قرار دادن یمنی‌ها برای کاهش توانایی آنها در تجدید قدرت و ذخایرشان ادامه خواهیم داد.

جان کربی همچنین در اظهاراتی گستاخانه مدعی شد:عملیات‌های یمنی‌ها ارتباطی به حمایت از مردم فلسطین ندارد و عملیات‌هایی تروریستی است که باید همین الان متوقف شود.

این درحالی است که شب گذشته مدیریت فرودگاه الحدیده در غرب یمن اعلام کرد که ائتلاف متجاوز آمریکایی-انگلیسی با هدف توقف حمایت‌های یمن از مردم فلسطین تاکنون بیش از 30 بار به این فرودگاه حمله هوایی کرده است.

ائتلاف آمریکایی-انگلیسی در 28 آذر ماه 1402 برای مقابله با عملیات‌های ارتش یمن و شکست محاصره دریایی رژیم اسرائیل تشکیل شد؛ هر چند بر روی کاغذ 10 کشور به عضویت این ائتلاف در آمدند، اما در عمل تنها انگلیس و آمریکا در حملات مشارکت دارند.با این حال ادامه حملات هوایی ائتلاف آمریکایی-انگلیسی به یمن در حالی انجام می‌شود که این حملات همچنان ناکام از توقف عملیات‌های ارتش یمن است و تغییری در رویکرد یمن برای حمایت از مردم فلسطین ایجاد نکرده است.

در این راستا پایگاه خبری آکسیوس روز شنبه به نقل از یک گزارش اطلاعاتی آمریکایی خبر داد که واشنگتن و همپیمانانش در توقف حملات جنبش انصارالله در دریای سرخ و خلیج عدن با شکست مواجه شده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما