شناسهٔ خبر: 67257348 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

بیش از ۳۰ حمله ائتلاف آمریکایی-انگلیسی به فرودگاه الحدیده

تسنیم

مدیریت فرودگاه الحدیده یمن از بیش از ۳۰ حمله هوایی ائتلاف آمریکایی-انگلیسی به این فرودگاه خبر داد و آن را در امتداد حملات و محاصره ائتلاف سعودی عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، مدیریت فرودگاه الحدیده در غرب یمن اعلام کرد که ائتلاف متجاوز آمریکایی-انگلیسی با هدف توقف حمایت‌های یمن از مردم فلسطین تاکنون بیش از ۳۰ بار به این فرودگاه حمله هوایی کرده است.

در بیانیه مدیریت فرودگاه الحدیده آمده است که حملات ائتلاف آمریکایی-انگلیسی در امتداد ۹ سال محاصره و تخریب زیرساخت‌های یمن از سوی ائتلاف سعودی است.

در این بیانیه، کشورهای متجاوز، آمریکا و انگلیس، مسئول کامل هدف قرار دادن فرودگاه و تخریب و آسیب رساندن به تأسیسات مختلف آن معرفی شده‌اند که مانع از تلاش‌ها برای بازسازی فرودگاه و بهره‌برداری از آن می‌شوند.

در این بیانیه همچنین از جامعه بین‌المللی و سازمان ملل خواسته شده است تا حملات تجاوزکارانه به فرودگاه بین‌المللی الحدیده را محکوم کنند.

شامگاه دوشنبه جنگنده‌های آمریکا و انگلیس ۶ مرتبه فرودگاه بین‌المللی الحدیده در غرب یمن را بمباران کردند.

ائتلاف آمریکایی-انگلیسی در ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۲ برای مقابله با عملیات‌های ارتش یمن و شکست محاصره دریایی رژیم اسرائیل تشکیل شد؛ هر چند بر روی کاغذ ۱۰ کشور به عضویت این ائتلاف در آمدند، اما در عمل تنها انگلیس و آمریکا در حملات مشارکت دارند.با این حال ادامه حملات هوایی ائتلاف آمریکایی-انگلیسی به یمن در حالی است که این حملات همچنان ناکام از توقف عملیات‌های ارتش یمن است.

در این راستا پایگاه خبری آکسیوس روز شنبه به نقل از یک گزارش اطلاعاتی آمریکایی خبر داد که واشنگتن و همپیمانانش در توقف حملات جنبش انصارالله در دریای سرخ و خلیج عدن با شکست مواجه شده‌اند.

در این گزارش آمده است که به دلیل حملات انصارالله یمن، منافع ۶۵ کشور با ضرر مواجه شده و ۲۹ شرکت حمل و نقل دریایی و انرژی بزرگ، مسیر حرکت کشتی‌های خود را تغییر داده‌اند.

نظر شما