شناسهٔ خبر: 67244139 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

سیل و رانش‌زمین در این کشور قربانی گرفت

سیل و رانش‌زمین در جنوب چین قربانی گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، بارندگی و رانش زمین در جنوب چین تاکنون دست‌کم ۹ قربانی گرفته است.

ایسنا در خبری نوشت: بارندگی شدید و سیل گسترده در جنوب چین امروز (سه‌شنبه) باعث وقوع رانش زمین، قطع برق روستاها و از بین رفتن محصولات کشاورزی شد. همچنین تاکنون ۹ فوتی در این حوادث گزارش شده است.

در پی این بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب در نواحی جنوبی چند نفر نیز مفقود شده‌اند.

به گفته مقامات محلی، تاکنون دستکم ۳۷۸ خانه فرو ریخته و ۸۸۰ هکتار از محصولات زراعی آسیب دیده است.

بارندگی همچنین منجر به قطع برق بیش از ۱۳۰ هزار خانوار شده است.

به گفته مقامات محلی، سه بالگرد و بیش از ۲۰۰ تیم از امدادگران در جست‌وجوی بازماندگان و رساندن کمک به مناطق آسیب دیده بودند.

بنابر گزارش رسانه‌های داخلی، در حالی که این روزها جنوب این کشور گرفتار بارش‌های سیل‌آساست از سوی دیگر مناطق شمالی آن با خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کنند زیرا چین با دو وضعیت شدید آب و هوایی مواجه است.

کارشناسان می‌گویند بسیاری از مناطق شمال چین از جمله «پکن»، پایتخت این کشور در روزهای اخیر دماهای بالایی را تحمل کرده است. با این حال، طبق اعلام اداره ملی هواشناسی چین برای مناطق گرفتار خشکسالی نیز طی ۱۰ روز آینده بارندگی پیش بینی می شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، ماه گذشته هم بلایای ناشی از سیل در ۱۷ استان در سراسر این کشور چندین کشته و مفقود بر جای گذاشت.

دمای زمین از زمان شروع عصر صنعتی تاکنون ۱.۱ درجه گرمتر شده و اگر کشورها به شدت از تصاعد گازهای گلخانه‌ای کم نکنند، روند گرمایش ادامه خواهد یافت.

با گرمتر شدن هوا، رطوبت بیشتری در اتمسفر ذخیره می‌شود که بارندگی شدیدتر در مدت زمان کوتاه‌تر و گاه در ناحیه‌ای محدود را به دنبال دارد.

۲۳۳۲۳۶

نظر شما