شناسهٔ خبر: 67242727 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان:

صدا و سیما فرصت خوبی در اختیار نامزدها گذاشت/قالیباف رقیب اصلی پزشکیان است

تهران- ایرنا- رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان گفت: صدا و سیما در این دوره فرصت خوبی را در اختیار نامزدها قرار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی عبدالعلی‌زاده امروز سه‌شنبه در نشست خبری گفت: برنامه سفر برای آقای پزشکیان پیش‌بینی شده و به شهرهای اصفهان، سنندج، شیراز، مشهد و تبریز سفر خواهد داشت.

وی افزود: صداوسیما در این دوره فرصت خوبی را در اختیار نامزدها قرار داده است. این فرصت‌ها ابزاری است که مردم می‌توانند با نامزد انتخاباتی خود آشنا شوند و آگاهانه رای دهند. ستادها هم برنامه‌های خوبی دارند. یکی از برنامه‌هایی که ما دنبال می‌کنیم، دیدار آقای پزشکیان با اقشار و حرفه‌های مختلف است که برای صرفه‌جویی در وقت، بیشتر در تهران انجام می‌شود.

فعالیت گروه‌های مجازی زیر نظر ستاد پزشکیان

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان اضافه کرد: چند گروه فعال در فضای مجازی را تشکیل دادیم که هر کدام به نوعی پزشکیان را معرفی می‌کنند و در دسترس عموم قرار می‌دهند.کار بخشی از گروه این است که ابهاماتی که نسبت به پزشکیان مطرح می‌شود را برطرف می‌کنند، این کار به انتخابات هم شور بیشتری می‌دهد.

وی در پاسخ به سوالی درباره تاثیر مناظره اول بر اقبال عمومی، تصریح کرد: فضای تبلیغاتی در فضای مجازی با بزرگنمایی می‌شود؛ طرفداران در ویژگی‌های مثبت بزرگنمایی می‌کنند. پزشکیان تاکید دارد که او را همانگونه که هست نشان دهیم؛ تا بتواند به وعده‌های گفته‌شده عمل کند.

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان ادامه داد: تمام تلاش پزشکیان این است که آنچه را که هست عرضه کند. او هیچگاه رفتار دوگانه یا چندگانه نخواهد داشت. در دانشگاهی که درس می‌خواندیم با ایشان آشنایی داشتم و بعد از پیروزی انقلاب وقتی استاندار تبریز شدم، ایشان را بعنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز انتخاب کردم. اقای پزشکیان فردی یک چهره است و خود را به بهترین نحو به مردم معرفی می‌کند.

عبدالعلی‌زاده گفت: ۸۰ هزار طرح نیمه‌تمام بر زمینه مانده که در برنامه‌های ۷گانه بر آنها تاکید شده است. بیشتر موضوعات توسعه‌ای مربوط به ‌پروژه‌های عمرانی است؛ درحالی که توسعه امری همه‌جانبه است.

قالیباف رقیب اصلی پزشکیان است

وی درباره برنامه‌های پزشکیان برای حمایت از کسب‌وکارها، گفت: یکی از برنامه‌های پزشکیان این است که می‌خواهد خصوصی‌سازی واقعی انجام دهد و یکی از ملزومات این کار اصلاح قوانین برنامه و بودجه سازمان‌های دولتی است. 

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان تصریح کرد: در مجموعه ۶ نامزدی که مورد تایید شورای نگهبان است، چهره‌های تکراری هم داریم و معمولا در روزهای اولیه اقبال به آنها بالاتر است. چهره‌هایی که برای اولین بار در معرض تبلیغ قرار می‌گیرند، کمتر اقبال دارند. اما امروز ملاحظه می‌کنیم مردم بیشتر به سمت آقای پزشکیان آمده‌اند.  

عبدالعلی‌زاده بیان کرد: بعد از آغاز تبلیغات، شاهد رشد ۲ تا ۳ درصدی روزانه نسبت به آقای پزشکیان هستیم، مخصوصا روزهایی که برنامه‌های او از صداوسیما  پخش می‌شود. تا امروز در نظرسنجی‌ها دو جهش‌داشتیم؛ نخست مربوط به روزی بود که تایید صلاحیت شد و ۱۰ درصد جهش داشت و دوم هم مربوط به روزی بود که در دانشگاه تهران حضور داشت. امروز بعد از اولین مناظره، انتظار یک جهش متفاوت با دو مورد قبلی را داریم.  

وی اظهار کرد: طبق نظرسنحی‌های انجام گرفته بین ۵ نامزد اصولگرا، قالیباف بیشترین رأی را دارد و رقیب اصلی پزشکیان است. باید ببینم تا روز آخر همه ۵ نامزد باقی می‌مانند یا طبق انتظار با توجه به اینکه از یک جبهه فکری هستند، براساس مصلحت اجماع می کنند و به نفع یکدیگر کنار می‌روند. 

احزاب برای انتخابات برنامه ندارند
 

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان با بیان اینکه ضعف عمده کشور ما این است که احزاب قدرتمند نداریم، گفت: می‌توانیم اسم ۲۰ حزب را بگوییم اما هیچ کدام برای نامزد انتخاباتی خود برنامه ندارند. حتی دو جبهه‌ اصلاح‌طلب و اصولگرا هم برای نامزدهای خود برنامه ندارند. برنامه‌ها باید با کمک خود نامزدها تهیه شود. 

عبدالعلی‌زاده تاکید کرد: در این دوره از انتخابات، مردم به شعارها و وعده‌های انتخاباتی نامزدها رای می‌دهند. هرکدام از جبهه‌ها و نامزدها هم که نامزدی معرفی کردند، مسئولیت برنامه‌های آنها را بر عهده نمی‌گیرند. 

وی با بیان اینکه احزاب و نامزدهای آنها حداقل باید از یک سال قبل کار جدی خود را شروع کنند، اظهار کرد:  برای اداره کشور با مردم، مثل کشورهای مدنی و کشورهایی که نهاد دولت ـ ملت در آن شکل گرفته است، مردم می‌توانند هم بر کار دولت نظارت کنند و هم در برنامه‌ریزی و هم تحقق برنامه‌ها دولت مشارکت کنند. 

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان گفت: پزشکیان معتقد است تا ما تکلیف روابطمان با دنیا را مشخص نکنیم، نمی‌توانیم داخل را درست کنیم. الان کوچک‌ترین اتفاق در گوشه کوچک‌ترین روستای ایران، در دنیا مخابره می‌شود؛ واقعا دهکده جهانی‌ است. مگر می‌توانیم در چنین دنیایی بگوییم می‌خواهیم بدون ارتباط با دنیا زندگی کنیم؟ 

عیدالعلی‌زاده با بیان اینکه ما با هیچ کشوری ارتباط بلندمدت سیاسی و اقتصادی نداریم، تصریح کرد: پزشکیان معتقد است با کمک خرد جمعی و استفاده از بهترین متخصص‌ها، برویم با دنیا مذاکره کنیم. حالا اینکه بگوییم مذاکره نتیجه خواهد داشت یا نه، بستگی به قدرت تیم مذاکره‌کننده دارد. باید به انزوای تحمیلی خاتمه دهیم.


 

تکمیل می‌شود...

نظر شما