شناسهٔ خبر: 67301817 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

در دولت آینده وزارت دفاع باید به صنعت خودروسازی ورود کند

ایزدخواه گفت: وزارت دفاع با ورود به صنایع خودروسازی هم می‌تواند خودروی با کیفیت و هم خودروی با قیمت مناسب به مردم تحویل دهد.

صاحب‌خبر -

«روح‌الله ایزدخواه» نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، با اشاره به انتظارات جامعه نسبت به رویکرد دفاعی دولت چهاردهم و هماهنگی میدان و دیپلماسی اظهار داشت: ما از لحاظ نظامی و اقتدار دفاعی وضعیت بسیار خوبی داریم، حتی بعد از عملیات وعده صادق شاهدیم که اقبال زیادی هم به خرید تجهیزات و ادوات نظامی ایران شده است.

در دولت آینده وزارت دفاع باید به صنعت خودروسازی ورود کند/ تولید خودروهای نظامی ایران پیشرفت شگفت‌آوری داشته است

ایزدخواه خاطرنشان کرد: اما نکته‌ای که مغفول مانده سرریز صنعت دفاعی و همکاری صنایع دفاعی کشور با سایر صنایع است. طبق قوانین و سیاست‌های کلی ما باید توانمندی تجمیع شده در صنایع دفاعی را برای کمک به اقتصاد کشور و بخش‌های مختلف صنعتی بکار بگیریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: شیوه‌های مختلفی در دنیا برای همکاری صنایع نظامی با سایر صنایع وجود دارد که ما هم آن را دنبال کردیم، مصداقاً می‌توانیم از شیوه دو منظوره کردن صنایع دفاعی بهره‌مند شویم، یعنی صنایعی که در بخش‌های دفاعی استفاده می‌شود بتوانند در صنایع دیگر و بخش‌های اقتصادی اثرگذار باشد.

ایزدخواه عنوان کرد: موضوع تعامل دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان با صنایع دفاعی کشور به صورت جدی‌تر باید در دستور کار دولت چهاردهم قرار گیرد، ما در این زمینه کاستی‌هایی در وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح داریم که بنده در مجلس یازدهم در غالب سوال از وزیر دفاع این مسئله را دنیال کردم.

وی افزود: یکی از مواد برنامه ششم توسعه به وزارت دفاع تکلیف کرده بود که باید ارتباط صنایع غیر دفاعی با دفاعی تقویت شود، اما متأسفانه کاستی‌هایی در این حوزه داریم که بنظرم باید در دولت بعدی جدی‌تر به آن توجه شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ما در تولید خودروی نظامی پیشرفت‌های بسیار شگفت‌آوری داشته‌ایم که این توان صنعتی و تکنولوژیک می‌تواند به راحتی در صنعت خودروسازی ما سرریز داشته باشد و تحولی در حوزه خودروسازی کشور به وجود بیاورد.

ایزدخواه تصریح کرد: من یکی از حامیان اصلی ورود صنایع دفاعی به عرصه خوردورسازی هستم نه تنها بنده، بلکه بسیاری از مردم چنین مطالبه‌ای دارند، وزارت دفاع با ورود به صنایع خودروسازی هم می‌تواند خودروی با کیفیت و هم خودروی با قیمت مناسب به مردم تحویل دهد. امیدواریم چالش جدی که در حوزه خودروسازی داریم، بتوانیم با ورود وزارت دفاع به این حوزه در دولت آینده کام مردم را شیرین کنیم.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما