شناسهٔ خبر: 67244310 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عبد‌العلی‌زاده: قالیباف جدی‌ترین رقیب پزشکیان است

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان گفت: جدی‌ترین رقیب آقای پزشکیان در بین رقبای اصولگرا آقای قالیباف است، ایشان در بین ۵ کاندیداهای اصولگرایان رتبه اول را در نظرسنجی‌ها دارد و منتظریم ببینیم تا پایان انتخابات چه کسانی در رقابت می‌مانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، علی عبدالعلی زاده رییس ستاد انتخاباتی پزشکیان نامزد چهارمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، صبح امروز در نشست خبری که در ستاد مرکزی این کاندیدای انتخابات برگزار شد، اظهار داشت: علاوه بر جبهه اصلاحات،  جمعی از اصوالگرایان در 6 استان از کاندیداتوری آقای پزشکیان اعلام حمایت کردند. اینکه چه اصولگرا و چه اصلاح طلب اگر نامزد مناسبی را در عرصه انتخابات ببینید همه پشت سر آن می ایستند و از آن حمایت می‌کنند،  اتفاق خوبی است.

وی با اشاره به سفر روزهای گذشته پزشکیان به شهر مقدس قم از ادامه سفرهای استانی این نامزد انتخاباتی طی روزهای آینده خبر داد و گفت: آقای پزشکیان در سفر نصفه روزه به شهر قم، با جمعی از مراجع تقلید دیدار داشتند، البته به علت تابستان و تعطیلی حوزه‌ها برخی از مراجع حضور  نداشتند.

عبدالعلی زاده گفت: آقای پزشکیان روزهای آینده سفرهای استانی به اصفهان، سنندج، شیراز، مشهد و تبریز  خواهند داشت.

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن برنامه‌های این دوره صدا و سیما برای معرفی کاندیداها و آشنایی مردم با این افراد افزود: آقای پزشکیان با اقشار و گروههای مختلف و اقوام متفاوت دیدار کردند البته این دیدارها بیشتر در تهران است. با دانشجویان دانشگاه تهران دیدار خوب و موفقی داشتند. این دیدار از نظر ما نسبت به دیدار نامزدهای گذشته با نظم بهتر و بیشتری برگزار شد لذا از انجمن اسلامی این دانشگاه برای تدارک دیدن این برنامه تشکر می‌کنیم. 

وی افرود: این دیدارها ادامه دارد و به صورت جمعی و‌پرسش و پاسخ برگزار می‌شود و برای آشنایی با نامزدها فرصت خوبی است.

عبدالعلی زاده وضعیت پزشکیان در نظرسنجی ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در مجموع 6 نامزد محترم چهره‌های تکراری هم داریم که معمولا در روزهای ابتدایی نظر سنجی‌ها به خاطر شناخت مردم در وضعیت بهتری قرار دارند. تفاوت آرا و اقبال به افراد جدید در نظرسنجی‌ها در ابتدا کم است اما بعد از تبلیغات و معرفی چهره‌ها توجه و اقبال به آنها بالاتر می‌رود.

وی گفت: در اولین روزها نظرها و نگاهها به دکتر پزشکیان در نظرسنجی‌ها کمتر بود اما بعد از تبلیغات شاهد رشد سه درصدی روزانه در تمایل مردم به ایشان هستیم. مخصوصا بعد از نشستها، میزگردها و دیدارهای جمعی و نوع گسترش مطالب  این دیدارها گاهاً این رقم تا 10 درصد هم پیش رفته است.

رئیس ستاد انتخابات پزشکیان خاطرنشان کرد: دو جهش در نظرسنجی‌ها درباره وضعیت آقای پزشکیان داشتیم‌؛  اول زمانی که نتایج شورای نگهبان درباره کاندیداها اعلام شد که ایشان در رتبه سومِ اقبال عمومی و مردمی قرار گرفتند و دیگری  بعد از بازتاب سخنان ایشان در دانشگاه تهران بود. منتظریم بازتاب سخنان ایشان در مناظره شب گذشته را  نیز بررسی و ارزیابی کنیم تا وضعیت جدیدشان را در نظرسنجی ها ببینیم. 

وی جدی‌ترین رقیب پزشکیان در بین رقبای اصولگرا را قالیباف اعلام کرد و گفت: ایشان در بین 5 کاندیداهای اصولگرایان رتبه اول را در نظرسنجی ها دارد. منتظریم ببینیم تا پایان انتخابات چه کسانی در رقابت می‌مانند. ایا اجماعی صورت می‌گیرد یا نه.  آرا آقای قالیباف تقویت می‌شود یا فرد دیگری از اصولگرایان به عنوان رقیب اصلی در این صحنه می ماند و وضعیت آرا آنها در مقابل آقای پزشکیان چگونه است. 

وی در پاسخ به سوالی درباره تاثیر مناظره اول بر اقبال عمومی، تصریح کرد: فضای تبلیغاتی در فضای مجازی با بزرگنمایی رو به رو می‌شود و طرفداران در بیان ویژگی‌های مثبت بزرگنمایی می‌کنند، اما  آقای پزشکیان تاکید دارد که او را همانگونه که هست، نشان دهیم زیرا این دو هفته می‌گذرد و منتخب می‌ماند و وعده‌ها لذا باید طوری بیان کرد تا بتوان به وعده‌های گفته‌شده عمل کرد.او هیچ‌گاه رفتار دوگانه یا چندگانه نخواهد داشت. قبل از انقلاب و بعد از انقلاب با او دوست و همکار بودم. آقای پزشکیان یک چهره است و خود را به بهترین نحو به مردم معرفی می‌کند.

عبدالعلی‌زاده با اشاره به نگاه انتقادی پزشکیان به برنامه‌های 7 گانه توسعه‌ای کشور گفت: نتیجه این برنامه‌ها 80 هزار طرح نیمه‌تمام بر زمین است. بیشتر موضوعات توسعه‌ای مربوط به ‌پروژه‌های عمرانی است درحالی که توسعه امری همه‌جانبه و تحول گرایانه است. در برنامه‌های فعلی هیچ سخن و نشانه‌ای از حضور بخش خصوصی و مردم نیست. این در صورتی که بسیار برخلاف این امر ادعا می‌کنیم. همانطور که دولت نگران اقداماتی است که در دستورکار دارد باید نگران سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هم باشد.

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان با بیان اینکه ضعف عمده کشور ما این است که احزاب قدرتمند نداریم، افزود: می‌توانیم اسم 20 حزب را بگوییم اما هیچ کدام برای نامزد انتخاباتی خود برنامه ندارند. حتی دو جبهه‌ اصلاح‌طلب و اصولگرا هم برای نامزدهای خود برنامه ندارند. برنامه‌ها باید با کمک خود نامزدها تهیه شود. مردم به شعارها و وعده‌های انتخاباتی نامزدها رای می‌دهند. هرکدام از جبهه‌ها و نامزدها هم که نامزدی معرفی کردند، مسئولیت برنامه‌های آنها را بر عهده نمی‌گیرند.

وی با بیان اینکه احزاب و نامزدهای آنها حداقل باید از یک سال قبل کار جدی خود را شروع کنند، اظهار داشت: برای اداره کشور با مردم، مثل کشورهای مدنی و کشورهایی که نهاد دولت ـ ملت در آن شکل گرفته است. مردم می‌توانند هم بر کار دولت نظارت کنند و هم در برنامه‌ریزی و هم تحقق برنامه‌ها دولت مشارکت کنند.

عبدالعی‌زاده افزود: آقای پزشکیان معتقد است تا تکلیف روابطمان با دنیا را مشخص نکنیم، نمی‌توانیم داخل را درست کنیم. الان کوچک‌ترین اتفاق در گوشه کوچک‌ترین روستای ایران، در دنیا مخابره می‌شود.دهکده جهانی‌ است. مگر می‌توانیم در چنین دنیایی بگوییم، می‌خواهیم بدون ارتباط با دنیا زندگی کنیم. ما با هیچ کشوری ارتباط بلندمدت سیاسی و اقتصادی نداریم. آقای  پزشکیان معتقد است با کمک خرد جمعی و استفاده از بهترین متخصص‌ها، برویم با دنیا مذاکره کنیم. حالا اینکه بگوییم مذاکره نتیجه خواهد داشت یا نه، بستگی به قدرت تیم مذاکره‌کننده دارد. باید به انزوای تحمیلی خاتمه دهیم.

وی با اشاره به ضرورت تغییر در روند کشور گفت: در مناظره فقط آقای پزشکیان بود که از تغییر صحبت‌ کرد و دو نفر گفتند راه‌ آقای رئیسی را ادامه‌ می‌دهند.آقای رئیسی وقتی رئیس‌جمهور شد قیمت دلار چقدر بود و الان چقدر است؟ اگر این راه را ادامه دهیم، چهار سال بعد برابری‌ قیمت دلار با ریال از 100 هزار تومان هم‌ گذشته است.

عبدالعلی زاده درباره اینکه آیا آراء خاکستری در این دوره برای رای دادن به آقای پزشکیان فعال شده است، گفت: هرکدام از مناظره‌ها می‌تواند فرصتی برای ایجاد شور بیشتر باشد و امروز از هفته قبل شور انتخاباتی در کشور بیشتر است. با نزدیکی روز انتخابات این شور بیشتر هم می شود. آرا خاکستری فعلا نمی‌خواهند رأی بدهند و باید شور انتخابات ایجاد شود. هرکدام از نامزدها که بتواند کلیدواژه های محبوب رأی خاکستری را مطرح کند، به شور انتخاباتی کمک‌ می‌کند. ما نیز امیدواریم میزان مشارکت مردم در روزهای آخر تبلیغات از 65 درصد بالاتر برود و جمعیت بیشتری پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه راه نجات کشور بالا بردن‌ آگاهی مردم است از نگاه و روند موجود در مقوله مقابله با بی حجابی انتقاد کرد و گفت: نگاه آقای پزشکیان در این خصوص تاکید بر کار فرهنگی است. چرا با رفتار غیرقانونی موجب‌ شدیم بانوان از نقض قانون‌ حمایت کنند. پوشش‌ و حجاب یک مقوله فرهنگی است و نهادهای فرهنگی که این همه‌ پول از دولت‌ می‌گیرند، چه برنامه‌ای برای‌ حجاب داشتند. اینکه با مردم برخورد کنیم آخرین گزینه است. بی‌حجابی از یک نقص بیرون زده آن را باید اصلاح کرد.

رئیس ستاد پزشکیان افزود: آیا قانون اجازه داده دختر مردم را در خیابان با خشونت سوار یک ون کنند و بروند. حجاب مقوله فرهنگی است یا پلیسی و امنیتی؟ چرا باید به پلیس که مامور امنیت کشور است دستور دهیم با بی‌حجابی برخورد کند. حجاب و پوشش یک مقوله فرهنگی است. دستگاه‌های فرهنگی که این همه پول‌ از دولت و حکومت می‌گیرند در این خصوص چه کار کردند با نصب چند  بنر و عکس زدن کار انجام دادند. لذا راه نجات افزایش آگاهی و انتخاب آگاهانه است. ما از همه دعوت می کنیم در این کنش سیاسی حضور فعال و آگاهانه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما