شناسهٔ خبر: 67255587 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در پاسخ به پرسش «دنیای اقتصاد» خبر داد

دو جهش برای نامزد اصلاح‌طلبان در نظرسنجی‌ها

دنیای اقتصاد : علی عبدالعلی‌زاده، رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان نامزد چهارمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، در یک نشست خبری از رشد پزشکیان در نظرسنجی‌ها از روز نخست تایید صلاحیت این نامزد انتخابات تا امروز خبر داد و وضعیت پزشکیان در نظرسنجی‌ها را مثبت ارزیابی کرد. وی در پاسخ به سوال «دنیای اقتصاد» مبنی بر اینکه پس از مناظره اول میان نامزدها آیا اقبال مردم نسبت به پزشکیان بیشتر شده و این نامزد انتخاباتی تا چه حد در نظرسنجی‌ها رشد داشته است، گفت: در میان نامزدهای انتخاباتی ۵نامزد با چهره‌های تکراری داریم که معمولا در روزهای ابتدایی نظر‌سنجی‌ها به خاطر شناخت مردم در وضعیت بهتری قرار دارند.

صاحب‌خبر -

وی با بیان اینکه در روزهای اول نظرها و نگاه‌ها در نظرسنجی‌ها به دکتر پزشکیان پایین بود، گفت اما بعد از تبلیغات شاهد رشد سه درصدی روزانه در تمایل مردم به ایشان هستیم. مخصوصا بعد از نشست‌ها، میزگردها و دیدارهای جمعی و نوع گسترش مطالب این دیدارها گاهی این رقم تا ۱۰ درصد هم پیش رفته است. رئیس ستاد انتخابات پزشکیان خاطرنشان کرد: دو جهش در نظرسنجی‌ها درباره وضعیت آقای پزشکیان داشتیم‌؛ اول، زمانی که نتایج شورای نگهبان درباره کاندیداها اعلام شد که ایشان رشد ۱۰درصدی داشت و در رتبه سومِ اقبال عمومی و مردمی قرار گرفت. جهش دوم نیز پس از حضور پزشکیان و بازتاب سخنان ایشان در دانشگاه تهران اتفاق افتاد.  عبدالعلی‌زاده افزود: منتظریم بازتاب سخنان ایشان در مناظره دوشنبه شب را نیز بررسی و ارزیابی کنیم تا وضعیت جدیدشان را در نظرسنجی‌ها ببینیم.

رئیس ستاد انتخابات پزشکیان در ادامه با بیان اینکه منتظر شیب پزشکیان در نظرسنجی‌ها هستیم، گفت: به نظر ما شیب ۲تا ۳درصدی تاکنون شیب خوبی بوده است.  وی درباره تاثیر مناظره اول بر اقبال عمومی نیز تصریح کرد: فضای تبلیغاتی در فضای مجازی با بزرگ‌نمایی رو‌به‌رو می‌شود و طرفداران در بیان ویژگی‌های مثبت بزرگ‌نمایی می‌کنند، اما آقای پزشکیان تاکید دارد که او را همان‌گونه که هست، نشان دهیم زیرا این دو هفته می‌گذرد و منتخب می‌ماند و وعده‌ها بنابراین باید طوری بیان کرد تا بتوان به وعده‌های گفته‌شده عمل کرد.  او هیچ‌گاه رفتار دوگانه یا چندگانه نخواهد داشت.

عبدالعلی‌زاده در پاسخ به سوال دیگر «دنیای‌اقتصاد» مبنی بر اینکه در صورت رئیس‌جمهورشدن مسعود پزشکیان دولت وی چه برنامه‌ای برای بهبود فضای کسب‌و‌کار خواهد داشت، گفت: یکی از برنامه‌های پزشکیان این است که می‌خواهد خصوصی‌سازی واقعی انجام دهد و یکی از ملزومات این کار اصلاح قوانین برنامه‌وبودجه سازمان‌های دولتی است. وی با بیان اینکه پزشکیان معتقد است که برنامه‌های موجود واقعی نیست، گفت: در برنامه‌ها هیچ سخن و نشانه‌ای در طرح‌ها و برنامه بخش خصوصی ارائه نشده‌، حتی یک طرح مردمی ارائه نمی‌شود. تغییر در برنامه‌‌ بودجه‌ها و پروژه‌ها باید به صورت دقیق اشاره و بعد اعمال شود. همان‌طور که دولت نگران بخش‌های مختلف است باید نگران بخش خصوصی نیز باشد. عبدا‌لعلی‌زاده یکی از برنامه‌های پزشکیان را اصلاح قوانین برنامه دولتی به قوانین بودجه دولتی و خصوصی اعلام کرد و گفت: پیگیری جدی برنامه‌های بخش خصوصی در دستور کار خواهد بود.

 جدی‌ترین رقیب پزشکیان

وی در بخش دیگری از سخنانش از حمایت بخشی از اصولگرایان در ۶ استان از پزشکیان خبر داد و گفت که ستاد حامیان پزشکیان در بین اصولگرایان در این استان‌ها تشکیل شده است. رئیس ستاد انتخابات پزشکیان در ادامه سخنانش جدی‌ترین رقیب پزشکیان در بین رقبای اصولگرا را قالیباف اعلام کرد و گفت: ایشان در بین ۵ کاندیداهای اصولگرایان رتبه اول را در نظرسنجی‌ها دارد. منتظریم ببینیم تا پایان انتخابات چه کسانی در رقابت می‌مانند و چه کسانی کناره‌گیری می‌کنند. آیا اجماعی صورت می‌گیرد یا نه.  آرای آقای قالیباف تقویت می‌شود یا فرد دیگری از اصولگرایان به عنوان رقیب اصلی در این صحنه می‌ماند و وضعیت آرای آنها در مقابل آقای پزشکیان چگونه است. عبدالعلی‌زاده در خصوص قشر خاکستری در مشارکت در انتخابات نیز گفت: هنوز شور انتخاباتی کامل نشده است. هر کس بتواند کلیدواژه‌های آرای خاکستری را به کار ببرد، می‌تواند آرا را جذب کند. امیدواریم درصد مشارکت تا ۶۰ درصد برسد.

نظر شما