شناسهٔ خبر: 67240376 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس ستاد سعید جلیلی در استان اصفهان:

برپایی ۲۳۰ ستاد فرعی سعید جلیلی در استان اصفهان/ طرح هر خانه یک ستاد در دستور کار است

رئیس ستاد سعید جلیلی در استان اصفهان از برپایی ۲۳۰ ستاد فرعی سعید جلیلی در استان خبر داد و گفت: طرح هر خانه یک ستاد در دستور کار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسن مرادی صبح امروز _سه‌شنبه بیست‌ونهم خرداد_ در نشست خبری ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در استان اصفهان، اظهار کرد: انتخابات ریاست‌جمهوری در این دوره کاملاً متفاوت است، چون اولاً به صورت زودهنگام برگزار می‌شود و در ثانی حجم و فشار کار برای مجریان انتخابات بسیار زیاد است.

وی افزود: بر این اعتقادیم که رأی مردم حق‌الناس است و رعایت حق‌الناس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بنابراین امیدواریم با رعایت این حق الناس در آن دنیا مدیون مردم نباشیم.

رئیس ستاد سعید جلیلی در استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به شهادت آیت الله رئیسی می‌دانستیم که باید ظرف ۵۰ روز انتخابات ریاست جمهوری در کشور برگزار شود، بر همین اساس در نخستین اقدام جلساتی با کسانی که اعلام آمادگی کرده بودند برگزار و برنامه‌ریزی‌ها انجام شد تا به کاندیدایی برسیم که در تراز انقلاب اسلامی باشد و چنین رئیس‌جمهوری را به مردم معرفی کنیم.

وی در خصوص برنامه ریزی ستادی سعید جلیلی ابراز کرد: در گام اول باید علاوه بر ملاک‌های عمومی و اختصاصی که هر جریان سیاسی در انتخاب ریاست‌جمهوری مد نظر قرار می‌دهد، کسی را انتخاب می‌کردیم که ادامه دهنده راه دولت شهید رئیسی باشد.
مرادی اضافه کرد: گام دوم در ستادهای انتخاباتی استان بود که در سازماندهی و تعیین اعضای شورای مدیریت ستاد مرکزی استان، به شناسایی افرادی برای فعالیت در کمیته‌ها بپردازیم که این موضوع بر اساس تجربیات سال‌های گذشته به سرعت انجام و ۲۰ کمیته مشخص شدند و این چینش‌های سازمانی در شورای ستاد انجام شد و افراد بر حسب شرح وظایف آغاز به کار کردند.

وی اذعان کرد: در گام سوم، به شناسایی عوامل اجرایی در شهرستان‌ها با انتخاب رئیس ستاد شهرستان‌ها پرداختیم و اکنون برای همه رؤسای ستاد شهرستان‌ها احکام لازم صادر شده و این ستادها کار را به صورت آتش به اختیار آغاز کردند و ستادهای مرکزی همه شهرستان‌ها فعال هستند.

رئیس ستاد سعید جلیلی در استان اصفهان افزود: گام چهارم نیز هماهنگی و برگزاری جلسات با دستگاه‌های مجری انتخابات بود که انجام شد چون لازم بود برای انجام یک‌سری برنامه‌ها از قبل هماهنگی‌های لازم انجام شود که در این رابطه مجوزهای لازم اخذ شد.

وی یادآور شد: پس از راه اندازی ستادهای اصلی انتخابات، لازم بود مجموعه ستادهای شهرستانی برای راه اندازی ستادهای فرعی اقدام کنند. چون برخی شهرستان‌ها به دلیل پراکندگی و تعدد روستاها می‌توانند به میزان توان می‌توانند ستادهای فرعی را فعال کنند، این اقدام در بعضی شهرستان‌ها آغاز شد و همین ترکیب ستاد اصلی برای ستادهای فرعی هم وجود دارد.

مرادی با بیان اینکه در شهرستان اصفهان ۱۰ ستاد مرکزی پیش بینی شده است، خاطر نشان کرد: برابر اطلاعات و آمار و رؤسای مناطق شهرستان حدود ۲۳۰ ستاد فرعی در محلات در حال فعالیت هستند؛ علاوه بر راه اندازی چنین ستادهایی به عنوان ساختار فیزیکی در سطح استان، دو محور ویژه به صورت شبکه ای نیز پیش بینی شده که به عنوان یک مأموریت در ستادهای شهرستانی مد نظر قرار دارد که بر این اساس طرح «هر خانه یک ستاد» و طرح «هر تلفن همراه یک ستاد» را دنبال می‌کنیم.

وی ابراز کرد: برنامه ریزی دیگر ما استفاده حداکثری از فضای مجازی با راه اندازی کانال‌ها در شبکه‌های مجازی است که در این راستا نیز افراد رسانه‌ای مشغول انجام وظیفه هستند.

رئیس ستاد سعید جلیلی در استان اصفهان با بیان اینکه در سخنرانی‌های تبیینی مشارکت حداکثری را به عنوان مهمترین اصل پیگیری می‌کنیم، گفت: پس از دعوت به مشارکت به معرفی کاندیدای مد نظر خود برای اخذ رأی مردم می‌پردازیم و در این مسیر، کرسی‌های آزاداندیشی در ستادها به ویژه مراکز دانشگاهی و خیابان‌ها برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به اقدامات مختلف ستاد سعید جلیلی برای معرفی هر چه بهتر این کاندیدا در سطح دانشگاه‌ها و جامعه، یادآور شد: در همین راستا قرارگاهی تشکیل دادیم و قرار است ایشان در بعد از ظهر روز شنبه دوم خرداد با حضور در میدان امام با آحاد مردم اصفهان دیدار کنند و سخنرانی داشته باشند که امید است اصحاب رسانه نیز از طریق رسانه‌های خود برای حضور حداکثری مردم در ساعت ۱۷ روز مذکور اقدام کنند.

مرادی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: من به شخصه از سال ۸۵ این تشکل را راه اندازی کردم و حالا اقدام به شبکه سازی و گسترش آن نمودم؛ سعید جلیلی وابسته به هیچ جریانی نیست و کاندیدایی مردمی است.

وی تاکید کرد: اگر جلیلی انتخاب مردم ایران باشد فرمود که «یک روز را هم از دست نخواهد داد» و وعده‌های جلیلی با پشتوانه چندین سال کار کارشناسی ارائه شده است، یعنی وعده انتخاباتی نیست و یک سری از همین وعده‌ها در طول این سه سال اجرا شده و نتیجه آن مشخص است.

سعید جلیلی را رئیس جمهور با پیوست می‌دانیم

امیرحسین کمیلی، قائم مقام ستاد سعید جلیلی در استان اصفهان نیز در ادامه به تعدادی از سوالات خبرنگاران پاسخ گفت و اظهار کرد: هر شش کاندیدا اذعان دارند که راه دولت شهید رئیسی را ادامه می‌دهند؛ صداقت و کرامتی که برای مردم ایجاد شد، خستگی ناپذیری و پرتلاشی، توجه به زیرساخت‌های اقتصادی، توجه به سامانه‌های مهم اقتصادی، دولت الکترونیک، ایجاد ستاد مستقل برای هوش مصنوعی، تولید شغل متناسب با تحصیلات برای جوانان و … در دولت سعید جلیلی ادامه پیدا خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا در خصوص اقدامات سعید جلیلی برای حل معضلات فرهنگی در جامعه و به ویژه رسیدگی به مسائل بانوان گفت: نگاه سعید جلیلی به جامعه بانوان کشور متعالی است و ایشان جامعه بانوان را جامعه‌ای آگاه و مؤثر با میزان بالای تحصیلات و دارای انرژی و پتانسیل کمال یافته می‌داند که باید در رشد کشور استفاده شود و البته در مسائل فرهنگی دیدگاه‌های ایشان در برنامه‌های مختلف انتخاباتی صدا و سیما مطرح شده است.

وی گفت: ما سعید جلیلی را رئیس جمهور با پیوست می‌دانیم، یعنی همیشه برنامه‌های ایشان پیوست دارد.

قائم مقام ستاد سعید جلیلی در استان اصفهان در ادامه به موضوع آب شرب اصفهان و مسائل زیست محیطی استان اشاره کرد و گفت: در دولت شهید رئیسی تیم جوانان جهادی طی چند ماه مطالعاتی انجام داد و سرانجام پروژه‌های آبی استان کلید خورد، بخش اعظمی از خط لوله انتقال آب دریا به اصفهان از شهرستان سیرجان به اصفهان آماده بهره برداری است اما سیرک تا سیرجان در حال عملیاتی شدن است.

وی ادامه داد: پیشرفتی که این پروژه کرد در طول ده سال گذشته بی سابقه بود و تا پایان امسال فاز اول انتقال ۷۰ میلیون مترمکعب آب از سیرجان به اصفهان به بهره برداری می‌رسد و امید است به زودی طرح نهایی با انتقال ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب به اتمام برسد.

کمیلی با تاکید بر اینکه در دولت سعید جلیلی طرح‌های اصلی ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: بسیاری از طرح‌های شهید رئیسی چون سر سفره مردم نیامد ملموس نشد، این در حالی است که کشور ما با ۸ سال بی عملی مطلق، رکود و عقب گرد در مسائل اقتصادی مواجه بود و برخی همه تخم مرغ‌ها را در سبد اروپا گذاشتند.

وی با اشاره به عملیات وعده صادق ادامه داد: این عملیات در دولت آقای رئیسی نشان دهنده هماهنگی میدان و دیپلماسی بود و دستاوردهای زیادی نیز در عرصه اقتصادی داشت، این در حالی است که در دولت قبل پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی ماجرای هواپیمای اوکراینی پی آمد که نشان دهنده هماهنگ نبودن میدان و دیپلماسی بود، در دولت سعید جلیلی نیز این رویکردها باید ادامه پیدا کند و هماهنگی میدان و دیپلماسی اتفاق بیفتد.

قائم مقام ستاد سعید جلیلی در استان اصفهان افزود: در دولت شهید رئیسی متأثر از عملیات وعده صادق نمودار اقتصادی کشور که شیب منفی داشت را به شیب صعودی تبدیل کرد و توانست رکود و نقدینگی و بازار ارز را تا حدود زیادی کنترل کند.
وی در خصوص سایر مسائل منطقه‌ای و استانی خاطر نشان کرد: سعید جلیلی از نزدیک با مشکلات استان از قبیل فرونشست و آلودگی هوا و … آشنا شده است و در سفری که به اصفهان خواهد داشت به این موضوعات دوباره اشاره خواهد شد.

نظر شما