شناسهٔ خبر: 67314437 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

چهار قاتل خاموش روابط را بشناسید - اکونیوز

اقتصاد ایران: استفاده از جملات تعمیم یافته مانند «تو همیشه...» یا «تو هرگز...» اقدامات مثبت طرف مقابل را نادیده می‌گیرد و احساس سرزنش و رنجش را منتقل می‌کند. چنین اظهاراتی مهعمولا اغراق‌آمیز است و می‌تواند باعث شود که شریک زندگی شما احساس کند مورد حمله قرار گرفته و یا اینکه مورد قدردانی قرار نگرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین از simplypsychology، یک رابطه بد اغلب مبهم، نوسانی و به دور از صداقت است. برخی رفتارها و نگرش‌ها هستند که به اعتماد، درک و صمیمیت در یک رابطه آسیب می‌زنند و به تعبیری قاتل خاموش روابط هستند. در اینجا به برخی از این رفتارها و نگرش‌ها اشاره می‌شود.

۱- مهارت گوش دادن ضعیف

گوش دادن فعال به طرف مقابل و صحبت با او یکی از ارکان اصلی ارتباط خوب است. افرادی که مهارت گوش دادن ضعیفی ندارند، نمی‌توانند هنگام گوش دادن افکار و نظرات دیگران، بین افکار خود و آنها تفاوت قائل شوند، به راحتی حواس‌شان پرت می‌شود و وسط صحبت دیگران می‌پرند. هنگام گوش دادن به دیگران سعی کنید خود را جای آنها بگذارید و نقطه نظرات آنها را درک کنید.

۲_ تحقیر

تحقیر به این معنی است که با فرد مقابل خود با اهانت و تمسخر رفتار می‌کنید و این احساس را به او می‌دهید که نظرات‌اش بی‌ارزش است. به گفته جان گاتمن، زوج درمانگر و متخصص روابط عاطفی، تحقیر چهارمین پیش‌کننده اصلی طلاق در روابط زناشویی است. نام‌های تحقیر آمیز، لحن تمسخر آمیز هنگام صحبت و شوخی‌های خصمانه از اشکال مختلف تحقیر هستند.

۳_ اجتناب

لازم نیست در مورد همه چیز با شریک زندگی خود خود صحبت کنید، اما اجتناب عمدی از موضوعات دشوار و پنهان کردن اطلاعات یا احساسات مهم می‌تواند به یک رابطه آسیب برساند. اجتناب به طور کلی می‌تواند باعث ایجاد رنجش شود و راه را برای به دست آوردن راه‌حل برای یک مشکل مسدود کند. پنهان کردن اطلاعات و سرکوب احساسات می‌تواند منجر به مشکل و اختلال در روابط شود.

۴_ انتقاد و بازخواست

انتقاد از شریک زندگی خود بدون ارائه بازخورد یا پیشنهاد سازنده می‌تواند منجر به حالت تدافعی و رنجش شود. در انتقاد، استفاده از جملات تعمیم یافته مانند «تو همیشه...» یا «تو هرگز...» اقدامات مثبت طرف مقابل را نادیده می‌گیرد و احساس سرزنش و رنجش را منتقل می‌کند. چنین اظهاراتی مهعمولا اغراق‌آمیز است و می‌تواند باعث شود که شریک زندگی شما احساس کند مورد حمله قرار گرفته و یا اینکه مورد قدردانی قرار نگرفته است.

رفتارهای این چنینی باعث سوء تفاهم، عدم اطمینان و تعارض در روابط زناشویی می‌شود که باید از آنها برای داشتن یک رابطه سالم و امن پرهیز کرد.

نظر شما