شناسهٔ خبر: 67235789 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چهار مورد ابتلا به «تب دنگی» در لامرد فارس ثبت شد

شیراز - ایرنا - معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان لامرد گفت: چهار مورد ابتلا به "تب دنگی" در این شهرستان شناسایی و ثبت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد، عقوب رضائی دوشنبه شب اظهار کرد: کنترل پشه آئدس و تب دانگی ساده نیست و نیاز به همکاری همه جانبه دارد.

وی افزود: مردم باید در زمینه کنترل پشه آئدس همکاری کنند؛ چرا که بهسازی محیط در کنترل این بیماری مهم ترین عامل است.

معاون شبکه بهداشت و درمان لامرد با بیان اینکه بهسازی محیط از زیاد شدن پشه آئدس جلوگیری می کند، ادامه داد: راه انتقال این بیماری به رغم بسیاری از بیماری‌های ویروسی دیگر، از راه تنفس نیست و تنها پشه آئدس که فرد بیمار را نیش زده، با نیش زدن به افراد دیگر، این بیماری را منتقل می‌کند.

رضائی درباره اقدامات انجام شده در این زمینه گفت: برای صید پشه آئدس در مناطق مختلف شهرستان لامرد تله گذاری شده اما تاکنون این نوع پشه در این شهرستان صید نشده است.

معاون بهداشت شبکه بهداشت گفت: تاکنون انتقال محلی این بیماری در لامرد ثبت نشده و همه بیماران مبتلا به تب دانگی در لامرد افرادی هستند که به کشورهای حوزه خلیج فارس مسافرت داشته اند و جملگی این افراد در این کشورها به این بیماری مبتلا شده اند.

وی توصیه کرد افراد در صورت مسافرت به کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس و داشتن علائم بالا، به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کرده و پزشک خود را از سابقه مسافرت آگاه کنند.

به گزارش ایرنا، «تب دنگی» نوعی بیماری است که از طریق نیش پشه آئدس به انسان منتقل می‌شود و اخیرا مواردی از ابتلا به آن در برخی از هموطنان مسافر کشورهای حاشیه خلیج فارس شناسایی شده است. البته انتقال این بیماری از طریق انسان به انسان امکان پذیر نیست و بروز بیماری بر اثر گزش پشه اتفاق می افتد.

علائم این بیماری سردرد، کمردرد و پشت درد، تب معمولاً شدید و در برخی موارد خارش و جوش در قسمت‌های مختلف بدن است.

نظر شما