شناسهٔ خبر: 67233828 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

ثبت 4 مورد ابتلا به تب دانگ در لامرد

معاون بهداشت شبکه بهداشت ودرمان لامرد از شناسایی و ثبت 4 مورد ابتلا به تب دانگ در این شهرستان خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس ، مهندس «یعقوب رضائی»گفت :کنترل پشه آئدس وتب دانگی ساده نیست و نیاز به همکاری همه جانبه دارد.مردم باید درزمینه کنترل پشه آئدس ورود کنند؛زیرا که بهسازی محیط در زمینه کنترل این بیماری مهم ترین عامل به حساب می آید .بهسازی محیط از زیاد شدن پشه آئدس جلوگیری می کند.
او افزود : راه انتقال این بیماری همانند سایر بیماری های ویروسی از طریق تنفس نیست و صرفا باید پشه آئدس فرد بیمار را نیش زده و این بیماری را با نیش زدن به افراد دیگر منتقل کند.
مهندس «رضائی»از تله‌گذاری برای صید پشه آئدس در مناطق مختلف این شهرستان خبرداد و اعلام کرد: تاکنون این نوع پشه در این شهرستان صید نشده است.
معاون بهداشت شبکه بهداشت گفت: تاکنون انتقال محلی این بیماری در لامرد ثبت نشده و همه بیماران مبتلا به تب دانگی در لامرد افرادی هستند که به کشورهای حوزه خلیج فارس مسافرت داشته اند وجملگی این افراد در این کشورها به این بیماری مبتلا شده اند..
«رضائی »: توصیه کرد افراد در صورت مسافرت به کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس و داشتن علائم بالا، به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کرده و پزشک خود را از سابقه مسافرت آگاه کنند.

نظر شما