شناسهٔ خبر: 67231237 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آران | لینک خبر

دادستان کل کشور برای شرکت در نشست بریکس به روسیه سفر کرد

دادستان کل کشور برای شرکت در نشست حقوقی و قضایی بریکس با هیئتی همراه به روسیه سفر کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش آران نیوز به نقل از  ایلنا مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی‌آزاد دادستان کل کشور برای شرکت در نشست حقوقی و قضایی کشور‌های عضو گروه بریکس، به روسیه سفر کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، بابایی معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور، فوائدی دادیار دادسرای دیوان‌عالی و رئیس اداره امور بین‌الملل دادستانی کل در این سفر حجت‌الاسلام‌ والمسلمین موحدی‌آزاد را همراهی خواهند کرد.

دادستان کل کشور و هیئت همراه در بدو ورود به فرودگاه شرمیتوو مسکو، مورد استقبال مقامات دستگاه قضایی روسیه و حسین ملکی کاردار موقت سفارت ایران در غیاب سفیر قرار گرفتند.

نشست دادستان‌های کشور‌های عضو گروه بریکس ۲۸ خرداد تا یکم تیرماه سال جاری در شهر سن پترزبورک روسیه برگزار می‌شود.

نحوه تحول در همکاری‌های قضایی و حقوقی، یکسان سازی عرف قضایی، دفاع از حقوق اجتماعی اتباع و چگونگی تامین امنیت حقوقی و قضایی برای سرمایه‌گذاران در کشور‌های عضو این گروه، از مهمترین موضوعات مورد بررسی در این همایش است.

دادستان کل کشور در حاشیه این نشست، جداگانه با مقامات بلندپایه قضایی روسیه و برخی کشور‌های عضو بریکس دیدار و مذاکره خواهد داشت.

بریکس به عنوان یکی از مهمترین ائتلاف‌های فرا قاره‌ای بدون مشارکت کشور‌های غربی (آمریکا و اروپا)، نهاد‌های مالی مستقل از نهاد‌های سلطه جهانی و غرب تأسیس کرده است. عضویت جمهوری اسلامی ایران در گروه بریکس حاصل تلاش‌های رئیس جمهور شهید، آیت‌الله رییسی است که شهریور ماه سال گذشته محقق شد.

نظر شما