شناسهٔ خبر: 67227111 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

جهت شرکت در نشست حقوقی کشورهای عضو بریکس؛

دادستان کل کشور با تیم همراه به روسیه سفر کرد

علی قدمی

دادستان کل کشور در نشست حقوقی کشورهای عضو بریکس در شهر سن پترزبورگ روسیه شرکت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست دادستان‌های کشورهای عضو گروه بریکس ۲۸ خرداد تا یکم تیرماه سال جاری در شهر سن پترزبورگ روسیه برگزار می‌شود.

بر همین اساس حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی‌آزاد دادستان کل کشور برای شرکت در نشست حقوقی و قضائی کشورهای عضو گروه بریکس، به روسیه سفر کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، بابایی معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور، فوائدی دادیار دادسرای دیوان‌عالی و رئیس اداره امور بین‌الملل دادستانی کل در این سفر حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی‌آزاد را همراهی خواهند کرد.

دادستان کل کشور و هیئت همراه در بدو ورود به فرودگاه شرمیتوو مسکو، مورد استقبال مقامات دستگاه قضائی روسیه و حسین ملکی کاردار موقت سفارت ایران در غیاب سفیر قرار گرفتند.

نشست دادستان‌های کشورهای عضو گروه بریکس ۲۸ خرداد تا یکم تیرماه سال جاری در شهر سن پترزبورگ روسیه برگزار می‌شود.

نحوه تحول در همکاری‌های قضائی و حقوقی، یکسان سازی عرف قضائی، دفاع از حقوق اجتماعی اتباع و چگونگی تأمین امنیت حقوقی و قضائی برای سرمایه‌گذاران در کشورهای عضو این گروه، از مهمترین موضوعات مورد بررسی در این همایش است.

دادستان کل کشور در حاشیه این نشست، جداگانه با مقامات بلندپایه قضائی روسیه و برخی کشورهای عضو بریکس دیدار و مذاکره خواهد داشت.

بریکس به عنوان یکی از مهمترین ائتلاف‌های فرا قاره‌ای بدون مشارکت کشورهای غربی (آمریکا و اروپا)، نهادهای مالی مستقل از نهادهای سلطه جهانی و غرب تأسیس کرده است. عضویت جمهوری اسلامی ایران در گروه بریکس حاصل تلاش‌های رئیس جمهور شهید، آیت‌الله رئیسی است که شهریور ماه سال گذشته محقق شد.

نظر شما