شناسهٔ خبر: 67205110 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آران | لینک خبر

حاج المان آقايف:21 روزي که در باندوتدل حبس بودم مورد شکنجه و اهانت واقع شدم

حاج المان آقايف، روحاني لنکراني زنداني شده در ارتباط با وقايع نارداران و جنبش اتحاد مسلمانان جمهوري آذربايجان، که در «پرونده سوم نارداران» محاکمه مي شود، گفت در جريان بازجويي ها ، بسياري از سوالات بازجو به مراسم عاشوراي لنکران مربوط بود.

صاحب‌خبر -
به گزارش آران نیوز به نقل از «ميدان تي وي» ، المان آقايف گفت : « اگر مرا در ارتباط با حوادث نارداران دستگير کرده اند، من با اين وقايع هيچ ارتباطي ندارم. »
المان آقايف افزود : « در زمان بازجويي، بازجو هيچ سوالي درباره اتهام رسمي نکرد. فقط درباره طالع باقرزاده (رهبر جنبش اتحاد مسلمانان) ، حاج ذوالفقار ميکائيل زاده ( روحاني محبوس لنکراني) و مراسم هاي ماه محرم سوال کرد. بازجو درباره کتابچه طالع باقرزاده پرسيد و گفت : « اين کتابچه خيلي خطرناک است، اگر آن را در دست من هم ببينند، مرا هم دستگير خواهند کرد!» آن کتابچه را طالع باقرزاده ننوشته است. در زمان بازجويي ، زير شکنجه مرا مجبور به امضاي اعتراف کرده اند. مرا 21 روز در بازداشتگاه اداره مبارزه با جرايم سازمان يافته نگه داشتند و شکنجه کردند. حبس من سفارشي است. سفارشي بودن حبس مرا مي توان از  گزارشي که طالع قاراشف، فرماندار لنکران درباره ويژگي هاي من نوشته است، نيز دريافت.  آن گزارش، در واقع «بهتان نامه» است که در آن ادعا شده است که گويي من زنان را مجبور به داشتن حجاب کرده ام. مگر من کيستم که بتوانم اين کار را بکنم؟ تمامي سخنراني ها من در اينترنت منتشر شده است. من هيچ کاري نکرده ام که بخاطر آن شرمنده باشم. با هيچ مرکز مشکوکي نيز ارتباط نداشته ام. در 21 روزي که در باندوتدل ( بازداشتگاه اداره مبارزه با جرايم سازمان يافته وزارت کشور جمهوري آذربايجان) حبس بوده ام، مورد شکنجه و اهانت واقع شده ام.  «موشو پاشايف» ، بازجو، کاغذي را به من داد و گفت که فورا امضاء کن.  من نيز ديدم که در آن ، مرا به داشتن سلاح و تجهيزات منفجره متهم کرده اند و از امضاي آن خودداري کردم.  بعد، فرياد زد که بدون خواندن، آن را امضاء کن.  صياد نورعلي اف، وکيل مدافع نيز در آنجا حضور داشت و هيچ کمکي به من نکرد. سپس مرا به اتاقي ديگر بردند. در آنجا نيز درباره مجالس عاشوراي لنکران و طالع باقرزاده سوال کردند. سپس اهانت کردند و کتکم زدند.  سپس به اتاق کريم عليمردانف، يکي از مقامات اداره مبارزه با جرايم سازمان يافته بردند. در آنجا، با چوب بيسبال مرا مي زدند و گفتند که از خانه ات سلاح کشف شده است.  با «باتوم» مرا (به عمل غيراخلاقي ) تهديد کردند. بعد کريم عليمردانف گفت که اگر اعتراف نکني، خانواده ات را نيز به اينجا مي آوريم. در آن زمان، برادرم، نظامي را نيز دستگير کرده بودند. با اين فشارها، من نيز مجبور به امضاي آن کاغذ شدم. درباره شکنجه ها نيز به دادستاني کل شکايت کردم. دادستاني کل نيز يک بازرس را فرستاد که او نيز آمد و به اصطلاح بررسي کرد و گزارش داد که مورد شکنجه به اثبات نرسيد!! »
المان آقايف افزود : « به علت بي اساس بودن اتهامات، بايد حکم برائت من صادر شود. يک روز خداوند همه ما را محاکمه خواهد کرد. امسال ، سال همبستگي اسلامي اعلام شده است. دنيا در اين باره چه مي گويد؟ من در مقابل وجدانم راحت هستم.  شما قضات را نيز به وجدانتان واگذار مي کنم.   در تلفن يکي از دينداران، عکس يک روحاني را ديده و به  (آيت الله) خميني مشابه دانسته اند.  اين ها، تا اين حد بيسواد هستند.  اگر يک مسيحي، در تلفن خود عکس پاپ را داشته باشد، آيا او به واتيکان خدمت مي کند؟  »
ادامه اين دادگاه در روز سوم آوريل برگزار خواهد شد.

نظر شما