شناسهٔ خبر: 67226728 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لزوم انتخاب رئیس جمهور اصلح و انقلابی برای آینده کشور

خبرگزاری صدا و سیما

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم با انتخاب رئیس جمهور اصلح و انقلابی سهم خود را در آینده کشور ایفا کنند.

صاحب‌خبر -

لزوم انتخاب رئیس جمهور اصلح و انقلابی برای آینده کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز آذربایجان شرقی حجت الاسلام احمد مطهری اصل امروز در خطبه نماز عید سعید قربان با تاکید بر اینکه شرکت در انتخابات وظیفه اساسی همه است افزود: در این انتخابات مردم باید با تحلیل ویژگی‌های نامزد‌های انتخابات، فردی را انتخاب کنند که پایبند به ارزش‌های اسلامی باشد. وی اظهار کرد: نامزد اصلحی باید انتخاب شود که بتواند در مقطع کنونی نظام جمهوری اسلامی را در برابر دشمنان حفظ کند و ما را به قله سربلندی و سرافرازی در جهان برساند.

خطیب نماز عید قربان با بیان اهمیت و تاثیرات انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: انتخابات در کشور ما چنان اهمیت دارد که حتی در سخت‌ترین شرایط و جنگ تحمیلی نیز تعطیل نشده و این موضوع از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است.
حجت الاسلام مطهری ادامه داد: در این نظام حتی بالاترین مقام مذهبی و رهبری نیز از طریق منتخبان مردم در مجلس خبرگان رهبری انتخاب می‌شود.
وی یادآور شد: در نظام جمهوری اسلامی ایران تمام مسئولان کشور با رای و نظر مردم بر آنها حکومت می‌کنند و این موضوع ناشی از ارزشی است که در قانون اساسی کشور با برگزاری انتخابات به مردم داده شده است.

امام جمعه موقت تبریز گفت: مردم باید از این امکان که قانون اساسی در اختیار مردم قرار داده استفاده کنند و سایر افراد جامعه را که انگیزه زیادی برای شرکت در انتخابات ندارند را برای استفاده از حق قانونی خود توجیه کنند.
حجت الاسلام مطهری افزود: با شرکت در انتخابات همچنین می‌توان از شهدای خدمت که در راه خدمت به مردم شهید شدند قدردانی کرد و وظیفه خود را در قبال آنان انجام داد.

وی همچنین با تبریک فرا رسیدن  اعیاد اسلامی از جمله عید سعید غدیر خم اظهار کرد: عید غدیر، عید ولایت و امامت از جایگاه بالایی در اسلام برخوردار است و باید ارزش آن در جامعه بیشتر تبیین شود.
حجت الاسلام مطهری ادامه داد: اسلام بعد از توحید و نبوت، نعمت امامت و ولایت امیرالمومنین امام علی و ائمه اطهار (علیهم السلام) را برای مسلمانان داده است و ما نیز باید با انجام وظایف خود در این زمینه این عید بزرگ را به صورت احسن برگزار کنیم.
نماز عید قربان امروز با حضور جمع زیادی از نمازگزاران در مصلای اعظم تبریز و سایر شهرستانها برگزار شد.

 

نظر شما