شناسهٔ خبر: 67226272 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماز عید سعید قربان/مردم با انتخاب نامزد اصلح سهم خود را در آینده کشور ایفا کنند

تبریز- ایرنا- امام جمعه موقت تبریز با اشاره به چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، گفت: مردم با انتخاب نامزد اصلح در انتخابات این دوره، سهم خود را در آینده کشور ایفا کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «احمد مطهری اصل» روز دوشنبه در خطبه نماز عید قربان با تاکید بر اینکه شرکت در انتخابات وظیفه اساسی همه است، افزود: در این انتخابات مردم باید با تحلیل ویژگی های نامزدهای انتخابات، فردی را انتخاب کنند که پایبند به ارزش های اسلامی باشد.

وی اظهار کرد: نامزد اصلحی باید انتخاب شود که بتواند در مقطع کنونی نظام جمهوری اسلامی را در برابر دشمنان حفظ و ما را به قله سربلندی و سرافرازی در جهان برساند.

خطیب نماز عید قربان، با بیان اهمیت و تاثیرات انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: انتخابات در کشور ما چنان اهمیت دارد که حتی در سخت ترین شرایط و جنگ تحمیلی نیز تعطیل نشده و این موضوع از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام مطهری، ادامه داد: در این نظام حتی بالاترین مقام مذهبی و رهبری نیز به طور غیرمستقیم و از طریق منتخبان مردم در مجلس خبرگان رهبری، انتخاب می شود.

وی یادآور شد: در نظام جمهوری اسلامی ایران تمام مسوولان کشور با رای و نظر مردم بر آنها حکومت می کنند و این موضوع ناشی از ارزشی است که در قانون اساسی کشور با برگزاری انتخابات به مردم داده شده است.

امام جمعه موقت تبریز گفت: مردم باید از این امکان که قانون اساسی در اختیار مردم قرار داده استفاده کنند و سایر افراد جامعه را که انگیزه زیادی برای شرکت در انتخابات ندارند را برای استفاده از حق قانونی خود توجیه کنند.

حجت الاسلام مطهری، افزود: با شرکت در انتخابات همچنین می توان از شهدای خدمت که در راه خدمت به مردم شهید شدند قدردانی کرد و وظیفه خود را در قبال آنان انجام داد.

وی همچنین با اشاره به اعیاد اسلامی از جمله عید غدیر خم، اظهار کرد: عید غدیر، عید ولایت و امامت است که از جایگاه بالایی در اسلام برخوردار بوده و باید جایگاه آن در جامعه بیشتر تبیین شود.

حجت الاسلام مطهری، ادامه داد: اسلام بعد از توحید و نبوت، نعمت امامت و ولایت را برای مسلمانان ارزانی داشته و ما نیز باید با انجام وظایف خود در این زمینه این عید بزرگ را به صورت احسن برگزار کنیم.

نماز عید قربان با حضور جمع زیادی از نمازگزاران در مصلای اعظم تبریز برگزار شد.

دشمن به دنبال آسیب زدن به امامت و ولایت است

نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا گفت: دشمن بیش از چهار دهه عمر انقلاب اسلامی به دنبال آسیب زدن به شاخص های اسلام و امامت و ولایت است که در دوران صدر اسلام انجام داد.

حجت الاسلام «عبدالرحیم نجفقلی‌زاده سرایی» نیز پیش از خطبه های نماز عید قربان در تبریز با اشاره به اهمیت و جایگاه امامت و ولایت در اسلام، افزود: رکن اصلی اسلام، امامت و ولایت و حکومتی است که در روز عید غدیر به عهده حضرت علی (ع) قرار گرفت.

وی با تاکید بر اهمیت رهبر صحیح در جامعه اسلامی، اظهار کرد: اگر رهبر صحیح در جامعه نباشد، مسلمانان دچار مشکل می شوند، مکتب نابود می شود و امت اسلامی گمراه می شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا گفت: این موضوع برای ما کاملا ملموس است چراکه به برکت شهدا و برگرفته از رهبری صحیح امامین انقلاب، تمامی تهدیدها علیه کشور ما به فرصت تبدیل شده است.

حجت الاسلام نجفقلی زاده سرایی، ادامه داد: در زمان کنونی اگر انقلاب زنده است به علت موهبت رهبری تاثیرگذار در کشور و هدایت صحیح امامین انقلاب و رهبر معظم انقلاب است.

وی با تاکید بر اینکه در کشور ما رهبری صحیح، مکتبی بزرگ و مردمی متعهد به این مکتب شکل گرفته است، ادامه داد: با وجود این سه رکن، می توان در برابر دشمنان و استکبار جهانی ایستادگی و توطئه های آنان را که در طول ۴۵ سال اخیر انجام داده اند، خنثی کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا گفت: به برکت شهدای انقلاب اسلامی و جبهه انقلاب، هر جا اراده کرده ایم، اراده خود را بر دشمن تحمیل و در اوج قدرت با الهام از رهبری صحیح و مکتب خود با دشمن مقابله کرده ایم.

حجت الاسلام نجفقلی زاده سرایی، با تاکید بر اهمیت جهاد تبیین در جامعه، از آحاد جامعه خواست در این زمینه تلاش کنند و وظیفه خود را در این زمینه به خوبی انجام دهند.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام از یک رهبر سیاسی ترسو و یک امت بسیار عظیم چند میلیونی فاقد خاصیت ترسی ندارد، افزود: دشمن از دینی که رهبری آن تسلیم نشود، جهاد در آن تعطیل نباشد، منابع آن تاراج نشود و مردم متفرق نشوند، واهمه و ترس دارند.

نماز عید قربان با حضور جمع زیادی از نمازگزاران به امامت حجت الاسلام احمد مطهری اصل در مصلای تبریز اقامه شد.

نظر شما