شناسهٔ خبر: 67210137 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حمایت از متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه بوم‌گردی کردستان

رئیس گروه توسعه گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از حمایت مالی و ارائه تسهیلات به متقاضیان احداث اقامتگاه بوم‌گردی در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان،آوات مکاری در بازدید و بررسی از طرح‌های ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی محور سنندج-سروآباد گفت: استان کردستان در طول سال میزبان گردشگران زیادی است، اما در زمینه زیرساخت‌های اقامتی با کمبود‌های محسوسی مواجه است.حمایت از متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه بوم‌گردی کردستان

رئیس گروه توسعه گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی کردستان اظهار کرد: از این رو ضرورت دارد که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دارندگان خانه‌ها و فضا‌های قدیمی و سنتی در روستا‌های دارای جاذبه گردشگری استان، در زمینه احداث اقامتگاه‌های بوم‌‎گردی ورود کنند.

او با بیان اینکه هر واحد بوم‌گردی ضمن ایجاد اشتغال، منبع خوبی برای تأمین درآمد پایدار برای خانواده‌ها و حتی اهالی روستا است، افزود: در این راستا تسهیلات ارزان‌قیمت و مجوز‌های قانونی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به متقاضیان واجد شرایط پرداخت و ارائه می‌شود.

مکاری عنوان کرد: گردشگران می‌توانند با حضور در این اقامتگاه‌ها ضمن آشنایی با فرهنگ، آداب و رسوم و صنایع‌دستی مردم روستانشین، از غذا‌های سالم و طبیعی، مناظر بکر و زیبا و دیگر جاذبه‌های گردشگری این مناطق بهره‌مند شوند.

نظر شما