شناسهٔ خبر: 67352338 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار ریزگرد در کرمان

هواشناسی کرمان درباره خیزش گرد و خاک، انتقال ریزگردها، افزایش غلظت غبار از امروز تا اوایل هفته آینده هشدار داد.

صاحب‌خبر -

هشدار ریزگرد در کرمان

 به گزارش خبر گزای صداوسیما مرکز کرمان اداره کل هواشناسی استان کرمان امروز (دوشنبه) با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد از امروز تا اوایل هفته آینده بر سرعت وزش باد در این استان افزوده خواهد شد وخیزش گرد و خاک، انتقال ریزگردها، افزایش غلظت غبار و کاهش کیفیت هوا  در این مدت در این استان محتمل است.

 طبق بررسی آخرین نقشه های هواشناسی تا پایان هفته جاری افزایش ابر و وزش باد و گرد و خاک پدیده غالب در استان به ویژه مناطق شمال، غرب و شرق استان کرمان خواهد بود.

وزش باد و خیزش گرد و خاک طی این پدیده باعث کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا و افزایش غلظت غبار در برخی مناطق استان کرمان به ویژه غرب، شرق و شمال استان خواهد شد که بر این اساس اختلال تردد در محورهای مواصلاتی استان دور از انتظار نیست.

هواشناسی کرمان همچنین در ادامه گزارش داد، سه شنبه به ویژه در ساعات بعد از ظهر، احتمال بارش پراکنده در ارتفاعات و مناطق کوهستانی مرکزی و جنوب غربی استان کرمان دور از انتظار نخواهد بود،  و به لحاظ دمایی نیز روند افزایش نسبی دمای هوا در استان پیش بینی می شود.

 هواشناسی کرمان ۲۴ ساعت گذشته، سردترین ایستگاه استان کرمان را لاله زار با دمای ۱۳ درجه، گرمترین ایستگاه استان را کهنوج با دمای ۴۷.۵ درجه، بیشینه شهر کرمان را ۳۶ درجه و کمینه دمای این شهر را ۱۷ درجه بالای صفر اعلام کرده است.

هشدار زرد هواشناسی به این معنا است، پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که شاید در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلال ایجاد کند، این هشدار برای آگاهی و مواجهه با پدیده‌های با شدت بیشتر از حد معمول صادر می‌شود تا تدابیر لازم از سوی مردم و مسئولان صورت گیرد.

نظر شما