شناسهٔ خبر: 67352405 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس دادگستری خلخال: عوامل برگزاری انتخابات از جانبداری نامزدها اجتناب کنند

اردبیل- ایرنا - رئیس دادگستری خلخال گفت: عوامل برگزاری انتخابات با رعایت کامل بی‌طرفی و پرهیز از هرگونه جانبداری از فرد یا افراد یا گروه، تنها زمینه را برای حضور حداکثری و مشارکت بالا در انتخابات فراهم کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، آرش جعفری روز دوشنبه درجلسه ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی خلخال با دعوت از مردم جهت مشارکت و حضور حداکثری در انتخابات چهاردهمین دوره از ریاست جمهوری اظهار کرد: دشمن برای کم‌رنگ کردن حضور مردم در صحنه انتخابات از همه توان و ظرفیت خود استفاده می‌کند.

رئیس دادگستری خلخال درادامه مجریان، ناظران، بازرسان، نامزدها و هواداران نامزدها را به درک حساسیت انتخابات فراخواند و گفت: در شرایطی که دشمن به دنبال القای ناکارآمدی نظام و نا امید کردن مردم است، حضور حداکثری و مشارکت بسیار بالای مردم توطئه دشمنان را نقش بر آب خواهد کرد.

وی گفت: دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات، مردم و نامزدها ارکان برگزاری انتخابات هستند که با رفتارها و عملکرد قانونمند سلامت انتخابات را تامین و تضمین می‌کنند.

جعفری با تاکید بر لزوم اتخاذ تمهیدات لازم برای پیشگیری از تخلف افزود: هر چند دستگاه قضایی با کوچک‌ترین تخلف انتخاباتی برخورد خواهد کرد ولی پیشگیری به عنوان کم هزینه‌ترین راهکار کاربردی در انتخابات است که می‌تواند از بروز بسیاری از تخلفات انتخاباتی جلوگیری کند.

وی با تاکید بر لزوم حفظ احترام و جایگاه همه نامزدهای تایید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان اظهار کرد: حفظ بی‌طرفی از سوی مسئولان و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات به معنای بی‌مسئولیتی و یا بی‌تفاوتی نیست و هر یک از این اعضا با حفظ کامل بی‌طرفی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنند.

۱۵۴ شعبه آماده اخذ رای در خلخال هستند

فرماندار و رئیس ستاد انتخابات خلخال نیز در این جلسه با اعلام آمادگی کامل شهرستان برای برگزاری انتخابات روز جمعه افزود: دشمن برای ناامید کردن مردم و القای مفهوم بی‌تأثیری انتخابات در سرنوشت کشور و جامعه تلاش می‌کند.

سیدجواد یحیی‌زاده با دعوت از همه مسئولان و مردم برای هوشیاری در مقابل توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان انقلاب و نظام اظهار کرد: با وحدت و هم‌افزایی همه ظرفیت‌ها و توان خود را برای برگزاری یک انتخابات سالم، پرشور و با نشاط به کار می‌گیریم.

وی گفت: در چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری خلخال ۱۵۴ شعبه اخذ رای عهده‌دارجمع آوری آرای مردم هستند، که از این تعداد ۱۱۱ شعبه ثابت و ۴۳ شعبه سیار هستند.

یحیی‌زاده تعداد واجدین شرایط رای دادن در این شهرستان را ۶۴ هزار نفر اعلام و اظهار داشت: از مجموع ۶ نامزد حاضر در صحنه انتخابات، تاکنون سه نفر نامزد از جمله قالیباف، جلیلی و پزشکیان اقدام به دایر کردن ستاد و انجام فعالیت های تبلیغاتی در خلخال کرده‌اند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات خلخال نیز گفت: بر اساس قانون جدید انتخابات کشور هیچ کدام از مسئولان دستگاه‌های اجرایی، نهادها و سازمان‌ها حق فعالیت انتخاباتی و تبلیغاتی در اوقات اداری و غیراداری را ندارند.

حجت الاسلام یوسف ابراهیمی به هواداران نامزدها توصیه کرد طی روزهای باقی مانده تا انتخابات اخلاق را در برنامه‌های تبلیغاتی خود مد نظر قرار دهند.

نظر شما