شناسهٔ خبر: 67209890 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

کمین مرگ مقاومت برای نظامیان صهیونیست در رفح

هلاکت چند نظامی رژیم صهیونیستی در شهر رفح در ادامه شکست‌های راهبردی و اطلاعاتی این رژیم از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی به شمار می‌رود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان – رزمندگان مقاومت فلسطین به‌تازگی ۸ نظامی صهیونیست را که با خودرو‌های نظامی در حال تردد در رفح بودند، پس از شلیک گلوله‌های راکتی به هلاکت رساندند.

همچنین نظامیان پشتیبانی رژیم صهیونیستی که در محل این عملیات مستقر بودند در کمین مبارزان مقاومت گرفتار شدند.

این عملیات مبارزان مقاومت فلسطین یکی از مرگ‌بارترین روز‌ها را برای نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در غزه طی چند ماه اخیر رقم زد.

گردان‌های القسام همچنین با انتشار بیانیه‌ای گزارش داد که مبارزان مقاومت یک کمین پیچیده علیه خودرو‌های دشمن صهیونیست در محله السعودی در منطقه تل‌السلطان شهر رفح غربی انجام دادند.

القسام یک راکت را به سمت خودروی زرهی شلیک کرده و تعدادی از نظامیان صهیونیست را به هلاکت رسانده و یا زخمی کرد؛ سپس خودروی «گروه نجات» رژیم صهیونیستی که وارد صحنه شده نیز هدف حمله قرار گرفت و سرنشینان آن به هلاکت رسیدند.

واکنش رژیم صهیونیستی به عملیات القسام در رفح

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این ۸ نظامی «در جریان فعالیت‌های عملیاتی در جنوب غزه» کشته شدند؛ دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت که تحقیقات در مورد چگونگی دقیق وقوع این عملیات آغاز خواهد شد.

این مقام ارشد صهیونیست در بیانیه‌ای تلویزیونی بیان کرد: امروز یادآوری دیگری از بهای گزافی که به دلیل این جنگ می‌پردازیم، دریافت کردیم.

از زمان آغاز حمله زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه دستکم ۳۰۷ نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده و هزاران نفر زخمی شده‌اند.

مرگ‌بارترین روز برای نظامیان صهیونیست؛ حماس چگونه ارتش رژیم صهیونیستی را به شکست کشاند؟

افزایش خشم عمومی در اراضی اشغالی

تلفات اخیر ارتش رژیم صهیونیستی احتمالا به درخواست‌ها برای آتش‌بس دامن می‌زند و خشم عمومی را در اراضی اشغالی تشدید می‌کند.

پیش از این و در ماه ژانویه (دی ۱۴۰۲)، نیز ۲۱ نظامی رژیم صهیونیستی در یک حمله مبارزان مقاومت در مرکز غزه به هلاکت رسیدند.

تاکید رژیم صهیونیستی بر ادامه حمله به رفح

با وجود محکومیت و انتقاد بین‌المللی، ارتش رژیم صهیونیستی همچنان به حمله به رفح و محاصره آن ادامه می‌دهد.

در این شهر صد‌ها هزار فلسطینی به دام افتاده‌اند و دسترسی به آب و غذا و دارو ندارند.

حملات هوایی، دریایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان منطقه تل‌السلطان پس از کمین مرگ‌بار القسام تشدید شد.

هدف مبهم رژیم صهیونیستی از ادامه جنگ

یک استاد مؤسسه تحصیلات تکمیلی دوحه در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت که عملیات اخیر حماس نشان می‌دهد که هدف جنگی اعلام شده رژیم صهیونیستی برای «نابودی حماس» پس از ۸ ماه نبرد، همچنان مبهم باقی مانده است.

وی با اشاره به گزارش اخیر به نقل از مقامات اطلاعاتی آمریکا درباره اینکه حدود ۷۰ درصد از نیروی رزمی حماس دست‌نخورده باقی مانده است، تاکید کرد: مبارزان مقاومت فلسطین کاملا مبارزه کرده‌اند.

از منظر رژیم صهیونیستی موضوع بدتر این است که حماس توانسته هزاران عضو جدید را جذب کند، بنابراین هیچ مشکلی برای نیروی انسانی برای حماس وجود ندارد.

گیدئون لوی، نویسنده و ستون‌نویس روزنامه صهیونیستی هاآرتص، گفت که هلاکت ۸ نظامی صهیونیست «بهای سنگینی برای جامعه اسرائیل» است.

این روزنامه‌نگار صهیونیست به الجزیره می‌گوید: افراد بیشتری در اسرائیل می‌پرسند برای چه و تا چه زمانی؟ این جنگ ممکن است به یک جنگ بی‌پایان تبدیل شود؛ جنگ فرسایشی که در آن نیرو‌های حماس به اندازه ارتش اسرائیل قوی هستند که همیشه می‌توانند کشتار کنند و سپس انتقام مستقیم صورت خواهد گرفت، راه به جایی نمی‌بریم، ما هرگز به این «پیروزی کامل» مضحک که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، درباره آن صحبت می‌کند، نخواهیم رسید.

با وجود افزایش فشار بین‌المللی برای آتش‌بس، توافق برای توقف جنگ هنوز دور از دسترس به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/

نظر شما