شناسهٔ خبر: 67204362 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

«حادثه سخت» صهیونیست‌ها با هلاکت ۸ نظامی در غزه

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: به موازات طولانی شدن جنگ در غزه، روز‌های سختی در انتظار صهیونیست‌ها است. در تازه‌ترین عملیات گروه‌های مقاومت فلسطین، هشت نظامی اشغالگر به هلاکت رسیدند. با ادامه تلفات گسترده، رهبران اپوزیسیون خواستار توقف جنگ و سرنگونی کابینه شدند. 

درحالی که مقامات تندرو اسرائیل ادعا دارند به مرحله نابودی حماس نزدیک شده و در پشت میزهای‌شان برای آینده شمال غزه تصمیم‌گیری می‌کنند، ضرباتی که گردان‌های القسام (شاخه نظامی حماس) به اشغالگران در غزه وارد می‌کند، نشان از قدرت روزافزون نیرو‌های فلسطینی دارد. در پی تشدید جنایات اسرائیلی‌ها در منطقه النصیرات که موجی از انتقادات جهانی را به همراه داشت، گردان‌های مقاومت نیز دامنه عملیات خود را علیه دشمن اشغالگر گسترش داد. در تازه‌ترین تحول، منابع خبری روز شنبه از وقوع حادثه بسیار سخت برای نظامیان صهیونیست در غزه و منفجر شدن خودروی آن‌ها خبر دادند. 
به گزارش المیادین، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که یک خودروی نظامی اسرائیلی روی یک بمب رفته و حادثه بسیار سختی رخ داده است. منابع صهیونیستی گفتند که با منفجر شدن این بمب هم خودروی نظامی و هم نظامیان صهیونیست آسیب دیدند. پایگاه صهیونیستی «حدشون بزمان» گزارش کرد که یک راکت ضدزرهی به سمت یک خودروی نظامی صهیونیستی در جنوب غزه شلیک شده و هشت نظامی اسرائیلی کشته شده و در آتش سوختند. رسانه‌های عبری تأکید کردند که هشت نظامی کشته شده در رفح از نیرو‌های یگان مهندسی هستند. بالگرد‌های ارتش رژیم صهیونیستی کشته‌ها را به بیمارستان بیلنسون و شعاری تسیدک انتقال دادند. 
این درحالی است که از صبح شنبه درگیری‌های شدیدی بین مقاومت و نیرو‌های اشغالگر در شهر رفح در جریان است و همزمان با آن ارتش اشغالگر نیز از زمین و دریا و آسمان در حال بمباران این شهر است. رهبران حماس در روز‌های اخیر با اعلام آمادگی خود برای آتش‌بس در غزه، در عرصه میدانی به عملیات نظامی کیفی خود علیه نیرو‌های ارتش اشغالگر در محور‌های مختلف جنگی در نوار غزه ادامه می‌دهند و در کمین‌گذاری‌ها توانسته‌اند ده‌ها نظامی اسرائیلی را از پا درآورده و روز‌های سخت این رژیم را افزایش دهند. با وجود عملیات دردناک حماس به نظامیان اسرائیلی در نهمین ماه جنگ که اعتراضات داخلی را در سرزمین‌های اشغالی تشدید کرده است، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و دوستان افراطی او حاضر نیستند با امضای آتش‌بس از این باتلاق خودساخته رهایی یابند. 
علاوه بر هلاکت هشت نظامی اسرائیل، گردان‌های القسام دیروز اعلام کرد که مبارزان آن یک بولدوزر اسرائیلی D-۹ را با گلوله آل یاسین ۱۰۵ در محله عربستان سعودی در غرب رفح هدف قرار دادند. به گزارش خبرگزاری آناتولی، القسام همچنین اعلام کرده که مقر فرماندهی اسرائیل در محور نتساریم را در غرب غزه با موشک‌های کوتاه‌برد ۱۱۴ میلی‌متری «رجوم» هدف قرار داد. گردان‌های سرایا القدس، (شاخه نظامی جهاد اسلامی) نیز به نوبه خود اعلام کرد که به همراه گردان‌های «الناصر صلاح‌الدین»، پایگاه نظامی «کیسفیم» را با شلیک موشک بمباران کردند. 


 باراک: در جنگ شکست خوردیم
با افزایش تلفات صهیونیست‌ها در غزه، انتقادات رهبران مخالف از کابینه نتا‌نیاهو هم اوج گرفته است. ایهود باراک، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی روز شنبه از اسرائیلی‌ها خواست با محاصره کنست و برگزاری تظاهرات‌های مستمر، کابینه تحت هدایت نتانیاهو را سرنگون کنند. به گزارش الجزیره، باراک بار دیگر بر ضرورت توقف جنگ، یافتن راهی برای بازگرداندن اسرای اسرائیلی و تغییر کابینه کنونی اسرائیل تأکید کرد. 
به نوشته رسانه‌های اسرائیلی، باراک گفت که جنگ علیه حماس شکست خورده و باید متوقف شود و اسرا با توافق سیاسی به اسرائیل بازگردند. وی تاکید کرد: «این دولت باید فلج شود، برای بازگرداندن اسرا و سقوط کابینه نتانیاهو باید یک میلیون نفر تظاهرات‌کننده جمع شوند و ۵۰ هزار نفر مقابل کنست تحصن کنند.» باراک روز جمعه نیز طی یادداشتی که در روزنامه هاآرتص منتشر شد، اذعان کرد که اسرائیل با خطرناک‌ترین بحران تاریخ خود مواجه است؛ بحرانی که هنوز به پایان نرسیده و ماهیت این فاجعه در یک کابینه و نخست وزیر فاقد صلاحیت نهفته است. باراک اذعان کرد که این بحران از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ با وحشتناک‌ترین شکست تاریخ اسرائیل آغاز شد و این جنگ و شکست به دلیل ناتوانی راهبردی در بالاترین سطوح همچنان ادامه دارد.

نظر شما