شناسهٔ خبر: 67208721 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز اکران‌های آموزشی شهری «طرح موتوریار» در مشهد

طرح تشویقی و اکران فرهنگسازی در بیلبورد‌های شهری مشهد با عنوان «طرح موتوریار» در پر تصادف‌ترین معابر موتورسیکلت سوارها، آغاز شد.

صاحب‌خبر -
آغاز اکران‌های آموزشی شهری «طرح موتوریار» در مشهد
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری مشهد گفت: این طرح با مشارکت شهرداری مشهد و پلیس راهور استان و با هدف فرهنگسازی برای موتورسواران به عنوان بیشترین آسیب دیدگان حوادث شهری، اکران می‌شود.
 
علی سمیعی افزود: در این اکران ها، فرهنگ شهروندی و رعایت قوانین و مقررات توسط راکبان موتور، در سازه‌های اطلاع رسانی شهر مشهد همچون استرابوردها، مانیتور‌های قطار شهری و تلویزیون‌های شهری محوریت دارد.
 
وی تاکید کرد: این اکران‌های شهری، موتورسواران را به استفاده از کلاه ایمنی، رعایت قوانین و مقررات، مجاز نبودن تردد موتورسواران در پیاده رو‌ها و انجام ندادن حرکات نمایشی و پرخطر در بزرگراه‌ها تشویق می‌کند. 
 
وی ضمن تاکید بر این که تولیدات فرهنگی و آموزشی در کنار اعمال قانون می‌تواند در کاهش تصادفات و افزایش آگاهی عمومی تاثیر گذار باشد، گفت: با اجرای این طرح در تمامی مناطق شهر، علاوه بر افزایش ایمنی راکب و ترک نشینان موتورسیکلت، راکبان نسبت به قوانین راهنمایی و رانندگی آگاهی بیشتری پیدا می‌کنند و همچنین آموزش‌های لازم را در زمان نصب برچسب شب رنگ از مأموران پلیس راهور دریافت می‌کنند.
 
سمیعی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا با اکران‌های فرهنگی بتوانیم آگاهی بخشی موتورسیکلت سوار‌ها را ارتقا دهیم، افزود: آسیب پذیری این نوع وسیله نقلیه موتوری به دلیل نداشتن کلاه ایمنی، انجام حرکات نمایشی، نپوشیدن لباس مناسب و چراغ خاموش راندن یا با نقص سیستم روشنایی موتورسواری کردن است.
 
آغاز اکران‌های آموزشی شهری «طرح موتوریار» در مشهد

نظر شما