شناسهٔ خبر: 29855942 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شناسایی نقاط حادثه خیز مدارس کاشمر

30 نقطه حادثه خیز مدارس کاشمر شناسایی شد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر آموزش و پرورش کاشمر در نشست شورای آموزش و پرورش این شهرستان گفت: در پی حادثه اخیر جان باختن سه دانش آموز بردسکنی در سانحه رانندگی حوالی مدرسه، 30 نقطه حادثه خیز پیرامون مدارس کاشمر شناسایی و به صورت مکتوب به شورای ترافیک و شهرداری کاشمر اعلام شد.

علی طاهریان افزود: قرار  است شورایی متشکل از شهرداری، آموزش و پرورش، راهنمایی و رانندگی، نیروی انتظامی و مسئولان انجمن و نمایندگان مدارس برای پیگیری موضوع نقاط حادثه خیز اطراف مدارس و رفع آن  تشکیل شود. 

وی در این جلسه همچنین از بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی متعدد در حوزه آموزش ‌و پرورش کاشمر با حضور مسؤولان کشوری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این طرحها که با پیگیری مسؤولان و ‌همت خیران این شهرستان انجام شده  شامل دبستان 12 کلاسه ، دبیرستان 10کلاسه، توسعه دبستان چهار کلاسه، واحدنمازخانه ویژه دانش آموزان دبستان و دو قرائت‌خانه است که در مجموع برای ساخت و تکمیل آن  بیش از 60میلیارد ریال هزینه شده است.

فرماندار کاشمر نیز در این نشست گفت: زحمات و تلاش‌هایی که مجموعه فرهنگیان با وجود همه کمبودها و مشکلات در کشور متحمل می‌شوند قابل‌ تجلیل است.

محمدعلی نبی‌پور کمبودهایی نظیر فضای فیزیکی، منابع انسانی و بودجه‌ای را از مشکلات حوزه آموزش و پرورش اعلام کرد و افزود: مجموعه ستاد آموزش ‌و پرورش شهرستان با برنامه‌ریزی، منابع حداقلی را مدیریت می‌کند تا بتوانند مدارس و دانش‌آموزان پوشش صددرصدی داشته باشند.

فرماندار کاشمر با اشاره به اینکه باید واقع‌بینانه به‌عملکرد مجموعه آموزش‌وپرورش و فرهنگیان توجه کنیم و قضاوت منصفانه‌تری داشته باشیم، به‌روز جهانی معلولان اشاره و تأکید کرد: مدارس استثنایی که در سطح شهرستان پذیرای دانش‌آموزان معلول است با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند که باید برای رفع آن برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کرد.

جلسه شورای آموزش ‌و پرورش کاشمر با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار و اعضای این شورا و نمایندگانی از مدارس استثنایی و مدارس غیردولتی در سالن همایش‌های مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان برگزار شد.

هم اکنون 27 مرکز پیش‌دبستانی، 17 دبستان، 5 واحد متوسطه اول، 6 واحد متوسطه دوم، 12  مرکز علمی آزاد و 23مرکز آموزش زبان در کاشمر فعال است و در مجموع  4 هزار دانش‌آموز در مقاطع ابتدایی و متوسطه دوره اول و دوم و 3 هزار و 800 دانش‌آموز در مراکز آزاد تحصیل می‌کنند.

مدارس غیردولتی کاشمر 15 درصد جمعیت دانش‌آموزی این شهرستان را شامل می‌شود که در قالب 90مدرسه، مرکز و واحد غیرانتفاعی تحصیل می‌کنند.

شهرستان کاشمر در محدوده غربی خراسان رضوی واقع است.

 

 

 

نظر شما