شناسهٔ خبر: 67565971 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عضو جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس:

‌قیام امام حسین(ع) حرکت سیاسی بود

مرضیه جوانمردی فر

عضو جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس، قیام امام حسین(ع) را یک حرکت سیاسی دانست و بر ضرورت توجه به این نکته تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین امین رصاف در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) و ورود به ایام محرم گفت: اساسا حرکت سیدالشهدا(ع) یک حرکت و قیام در راه خدا و برای مبارزه با ظلم، فساد و بی عدالتی بود.

وی با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع) یک حرکت سیاسی بود، گفت: اینکه عده‌ای می‌گویند حسین(ع) و عاشورا را سیاسی نکنید، نشان‌دهنده این است امام حسین(ع) را نشناختند و متوجه نیستند قیام امام حسین(ع) برای چه بود.

رصاف افزود: روز دوم محرم، حر با اصحابش پشت سر امام حسین(ع) نماز خواند، دشمنان در نماز با امام مشکلی نداشتند مشکل اصلی سیاست بود. با سیدالشهدای غیر سیاسی کسی کاری ندارد.

وی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد امام حسین(ع) را از ما بگیرد که نتوانیم از حرکت سیاسی ایشان درس بگیریم، گفت: همه عظمت اسلام این است که امام حسین(ع) جامعه را به جلو می‌راند.

رصاف به تاثیر توجه به مسئله ظهور هم اشاره کرد و افزود: مسئله ظهور و فرج امام زمان(عج)، انسان را به آینده امیدوار می‌کند، لذا دشمنان سعی دارند این موارد یعنی هم نهضت امام حسین(ع) و هم توجه به مسأله ظهور را از ملت ما دور کنند.

رئیس اسبق نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس در رابطه با آداب و رسوم‌های مختلف در ماه محرم هم گفت: بعضی آداب و رسوم ماه محرم زیبا است همانند اطعامی که برای سوگواری سیدالشهدا(ع) داده می‌شود یا دسته‌رانی‌هایی که هیأت‌های مذهبی دنبال می‌کنند.

مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: برخی برنامه‌های زیبا و ماندگار از گذشته به جا مانده است و برخی رسوم مثل قمه‌زنی خرافات است و نباید حفظ شوند. امروزه برنامه‌های هیأت به صورت نشسته رونق گرفته است اما نباید برنامه دسته‌رانی هیأت‌های مذهبی متوقف و کم رونق شود. نباید در این مورد کوتاهی کرد، مسئله عاشورا باید با سر و صدا باشد.

انتهای پیام 

نظر شما