شناسهٔ خبر: 67192487 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

ایمن سازی بالغ بر ۶۴ هزار راس بره و بزغاله بر علیه بیماری «بروسلوز» در باغملک

رئیس اداره دامپزشکی باغملک گفت: بالغ بر ۶۴ هزار راس بره و بزغاله در ۲۰۳ روستای شهرستان تحت پوشش واکسیناسیون «بروسلوز» قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خوزستان حبیب سلمانوندی رئیس اداره دامپزشکی باغملک می‌گوید: در این طرح ایمن سازی دام سبک (بره و بزغاله) بر علیه بیماری بروسلوز بالغ بر ۶۴ هزار راس دام در ۲۰۳ روستا، شهرستان بصورت کاملاً رایگان توسط اکیپ‌های بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند.

او افزود: بیماری تب مالت یا بروسلوز یکی مهم‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است و اساسی‌ترین راه پیشگیری و کنترل بیماری در انسان‌ها، کنترل و ریشه‌کنی آن در دام‌ها است.

آقای سلمانوندی همچنین گفت: بیماری بروسلوز یک بیماری باکتریایی است که در دام باعث سقط جنین، ناباروری کاهش تولید و از بین رفتن ارزش اقتصادی دام می‌شود و در انسان این بیماری به بیماری هزارچهره معروف است که در اغلب مواقع قسمت‌هایی از بدن را به صورت موضعی درگیر کرده و علائم آن متفاوت است و با وجود اقدامات درمانی عوارض آن تا سال‌ها باقی می‌ماند، اما به طور کلی تب و لرز، استخوان درد، خستگی و بی اشتهایی را از جمله علائمی است که تب مالت در انسان‌ها مشاهده می‌شود.

نظر شما