شناسهٔ خبر: 67284105 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس: رفع آلودگی هوا اولین و مهمترین مطالبه مردم اراک است

اراک - ایرنا - نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع آلودگی هوای اراک اولین و مهمترین مطالبه مردم این شهر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید محمد جمالیان روز پنجشنبه در نشست معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با مدیران نیروگاه شازند، افزود: مسایل و مشکلات اقتصادی و معیشتی مطالبه دوم مردم اراک است.

وی بیان کرد: مردم استان بویژه اراک در پی آلودگی هوا، زیست بوم شکننده و ظرفیت زیستی پایین درگیری شدید مسایل زیست محیطی هستند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیشتر روزهای پاییز و زمستان مردم این شهر درگیر آلودگی هوا هستند و بیمارستان اطفال با کمبود تخت بستری مواجه می‌شود.

جمالیان تصریح کرد: بیماران با سابقه ناراحتی‌های قلبی و ریوی در ایام پاییز و زمستان به سختی گذر می‌کنند و در این روزها ماموریت‌های اورژانس به شدت افزایش پیدا می‌کند.

وی از زحمات صورت گرفته در مسیر رفع مشکلات زیست محیطی تشکر کرد و گفت: تلاش‌های زیادی صورت گرفته اما مردم نتیجه را می‌بینند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مردم زمانیکه قولی را می‌شوند اما مورد انجام قرار نگیرد، نمی‌پذیرند.

جمالیان یادآور شد: تعداد روزهای ناسالم اراک در سال گذشته به ۱۳۷ رسید و این در حالی بود که متاسفانه ۲۸ روز آن آلودگی با گوگود به واسطه مصرف مازوت نیروگاه شازند بود و این شرایط در هیچ شهر دیگر ایران حاکم نبود.

وی عنوان کرد: عوارض آلودگی هوای اراک به حدی آشکار است که دیگر مجالی برای صحبت کردن نیست.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتظار است به سرعت کارگروه در سطح ملی با حضور وزرای نیرو و افراد دخیل در امر کاهش آلودگی هوای اراک تشکیل و تصمیمات لازم برای قطع مازوت سوزی امسال از همین الان اتخاذ شود.

جمالیان گفت: ناترازی انرژی در کشور هم جدی است و منکر آن نیستیم اما به هر حال سلامت مردم اراک هم اهمیت دارد و باید پاسخگوی مردم باشیم.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۲ روز ناسالم و سال گذشته ۱۳۷ روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رساند.

نظر شما