شناسهٔ خبر: 67334170 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش:

3.5 میلیون مترمربع فضای آموزشی به کشور اضافه شد

وزیر آموزش و پرورش: وزیر آموزش و پرورش گفت: در بازه زمانی 3 سال گذشته مجموعاً 3.5 میلیون مترمربع فضای آموزشی به کشور اضافه شد که 64 درصد آنها در روستاها، حاشیه شهرها و مناطقی که سرانه آموزشی آنها از سرانه ملی پایین‌تر بود، ایجاد شده‌اند که این موضوع نشان از عدالت دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضامراد صحرایی در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان مرکزی که در فرهنگ‌سرای شهر برگزار شد، افزود: در این بازه زمانی قریب به 7000 مدرسه، بیش از 32 هزار کلاس درس به سرانه آموزشی کشور اضافه شد.

وی ادامه داد: در گذشته سرانه فضای آموزشی کشور به ازای هر دانش‌آموز کمتر از ۲ مترمربع بود، اما امروز این شاخص در سراسر کشور به حدود 5 متر و 35 سانتی‌متر رسیده است. در این راستا نقش خیرین در این رخداد مهم ستونی است.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام باقی‌مانده که در بازه زمانی 3 سال گذشته به بهره‌برداری رسیده‌اند، سالیان سال به نماد کم‌کاری، کم‌اهمیتی، کم‌توجهی، ناامیدی و ناکارآمدی تبدیل شده بودند. هنگامی که این پروژه‌های نیمه‌تمام توسط خیرین تمام شدند، هر کدام بذر امیدی در دل مردم شدند.

صحرایی تصریح کرد: امید، سوخت حرکت به سمت آینده است. اگر با دید امید به آینده بنگیریم، به مثابه این است که از قله به آینده نگاه شود. در این راستا نقش خیرین در ایجاد امید در مردم بسیار ستودنی و به یاد ماندنی است. اقدامات خیرخواهانه خیران برای مردم و ملت و هم حکومت و کشور و امید و اعتماد آینده است.

وی به گسترش عدالت در جامعه اشاره کرده و بیان داشت: عدالت شعار بنیادین و جهت اصلی کشور ایران بوده و هست و خیرین برای دستیابی به عدالت گام‌های بلندی برمی‌دارند. اقدامات خیرین جلوه‌ای از مشارکت در جهت برقرار عدالت و بسیار ارزشمند است.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: خیرین در آینده کشور نقش‌آفرینی می‌کنند، مدرسه محل ساختن آینده است و اثر اقدامات خیرخواهانه خیران، هیچگاه پایان نمی‌پذیرد و هرگز از بین نمی‌رود. چرا که در فضایی که او سرمایه‌گذاری کرده‌اند، انسان تربیت می‌شود و اثر انسان همواره ماندگار و پایدار است.

صحرایی ابراز داشت: آموزش و پرورش و مدرسه کانون و سیمای ساختن آینده کشور است، بذر آینده هر جامعه در مدرسه‌ها کاشته می‌شود. اگر مدرسه‌ای امروز مکان خوبی برای پرورش کودکان باشد، آینده درخشان و باشکوهی در انتظار کشور خواهد بود. انسان در مدارس تربیت می‌شود و این فرایند، همیشگی، مادام و پیوسته است.

وی اضافه کرد: فضای آموزشی، معلم سوم انسان‌ها است و تأثیر بسیار خوبی در یادگیری سریع و عمیق دانش‌آموزان دارد. ایران، سرزمینی گهربار است که خودش اصیل نجیب و با اصالت است و برای اعتلای و ارتقای آن در بخش‌های مختلف باید کوشید. خیرین در این راستا نقش مؤثری دارند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: هر فردی که اصیل و نجیب باشد برای اعتلای کشور و نامداری سرزمینش در جهان می‌کوشد. خیرین نقش مهمی در نام آوری ایران عزیز دارند. امروز در مدارس خیرین، افرادی تربیت شده‌اند که مایه عزت، اقتدار و احترام هستند.

صحرایی افزود: از 120 هزار مدرسه فعال در سراسر کشور، 106 هزار مدرسه دولتی هستند. همچنین بیش از 15 هزار گروه جهادی در تابستان زمان خود را صرف ساخت و بهسازی مدارس کرده‌اند. در طرح شهید عرب نیز تمام سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی در حال اصلاح هستند.

وی ادامه داد: در طرح شهید عجمیان که فرایند بهسازی و نوسازی مدارس پیگیری می‌شود ظرف بازه زمانی 2 سال، 70 هزار کلاس درس بهسازی، نوسازی و شاداب‌سازی شدند. در طرح شهید محمودوند نیز 900 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل را شناسایی کرده و تعداد بسیاری را به کلاس درس برگرداندیم. 

انتهای پیام/

نظر شما