شناسهٔ خبر: 67328827 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مراد صحرایی:

‌رییس جمهور شهید، خودش را برای مردم وقف کرد

کامیار زادفر

وزیر آموزش و پرورش گفت: در دوره فعالیت دولت سیزدهم مردم مشاهده کردند که در عرض سه سال می‌شود به اندازه دو دولت کار کرد.

صاحب‌خبر -

رضا مراد صحرایی، سوم تیر ماه در جشنواره خیرین مدرسه ساز استان مرکزی اظهار کرد: در طرح شهید محمودوند، ۹۰۰ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل را شناسایی کرده و تعداد بسیاری را به کلاس درس برگرداندیم.

وی با بیان اینکه خیرین پیشتاز و محرک دولت در بسیاری از امور هستند افزود: پیش از انقلاب سرانه فضای دانش آموزی کمتر از دو متر مربع بود، ولی امروز به حدود ۵ متر و ۳۵ سانتی متر رسیده است که نقش خیرین در این رخداد مهم ستونی است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در دولت سیزدهم قریب به هفت هزار مدرسه، ۳۲ هزار کلاس درس و مجموعا ۳.۵ میلیون متر مربع فضای آموزشی اضافه شد که ۶۴ درصد آنها در روستاها، حاشیه شهرها و مناطقی که سرانه آموزشی آنها از سرانه ملی پایین‌تر بود، ساخته شدند که نشان از عدالت دارد.

صحرایی با بیان اینکه فضای آموزشی، معلم سوم انسان‌هاست، گفت: فضای آموزشی تاثیر بسیار خوب در یادگیری سریع و عمیق دانش آموزان دارد.

وی با تاکید بر اینکه امید، سوخت حرکت به سوی آینده است، گفت: بسیاری از پروژه‌هایی که در این سه سال افتتاح شده‌اند سالیان سال نماد کم کاری، کم توجهی و ناکارآمدی بودند و باعث ناامیدی مردم شده بودند. وقتی که این پروژه‌های نیمه تمام به کمک خیرین تمام شدند، هرکدام بذری از امید در دل مردم شد.

صحرایی تصریح کرد: عموم‌ کارهای ما اینگونه است که خیرین شروع می‌کنند و دولت تمام می‌کند. اینکه شهید جمهور در آخرین دیدار عمومی با کارگزاران نظام فرمودند ابر پروژه کشور، امید و اعتماد است، به این دلیل بود که اگر مردم امیدوار باشند از قله به آینده می‌نگرند. نقش خیرین در ایجاد امید در مردم بسیار ستودنی و به یاد ماندنی است.

وی با بیان اینکه مدرسه، کانون ساختن آینده هر کشور است، گفت: سیمای آینده هر کشوری، آموزش و پرورش آن کشور است. اگر مدرسه‌ای امروز مکان خوبی برای پرورش کودکان ما باشد، آینده درخشان و باشکوهی در انتظار ما خواهد بود.

صحرایی با تاکید بر اینکه خیرین در آینده ما نقش آفرین شده‌اند، افزود: اثر کار یک خیر هیچگاه پایان نمی‌پذیرد، چراکه در جایی که او سرمایه گذاری کرده، انسان تربیت می‌شود و اثر انسان همواره ماندگار و پایدار است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: هر فردی که اصیل و نجیب باشد برای اعتلای کشور و نامداری سرزمینش در جهان می‌کوشد. خیرین نقش مهمی در نام آوری ایران عزیز دارند. امروز در مدارس خیرین، افرادی تربیت شده‌اند که مایه عزت، اقتدار و احترام هستند.

وی با بیان اینکه شهید جمهور برای امید دادن به مردم کوشید، گفت: شهید رئیسی در تمام مدت کوتاه مدیریت خود، الگویی جدید از حکمرانی ملت، امت و امامت را ارائه کرد. در دوره ایشان کسی از اختلاف رییس جمهور با مسئول نشنید و او راه رسیدن به خدا را از میان مردم پیدا کرد و در نهایت مردم حق او را ادا کردند.

صحرایی اظهار کرد: او خوب می‌دانست که هیچ حکمرانی بدون مردم به توفیق نمی‌رسد و اگر توفیقی بدست می‌آید با مردم بدست می‌آید. مردم دیدند در سه سال می‌شود به اندازه دو دولت کار کرد.

وی با بیان اینکه شهید جمهور، کلنگ زنی یک پروژه در جایی که پروژه ناتمام وجود دارد منع کرده بود، گفت: ایشان خودش را برای مردم وقف کرد و خط قرمزی جز خداوند و مردم نداشت.

صحرایی با اشاره به طرح شهید عجمیان افزود: این شهید عزیز در حوادث سال ۱۴۰۱ مظلومانه به شهادت رسید و طرح بهسازی و نوسازی مدارس به نام این شهید نامگذاری شد که ظرف دو سال، ۷۰ هزار کلاس درس بهسازی و شاداب سازی شدند.

وی با بیان اینکه از ۱۲۰ هزار مدرسه فعال در سراسر کشور، ۱۰۶ هزار مدرسه، دولتی هستند گفت: بیش از ۱۵ هزار گروه جهادی در تابستان وقت خود را صرف ساخت و بهسازی مدارس کرده‌اند. در طرح شهید عرب نیز تمام سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی در حال اصلاح هستند.

انتهای پیام

نظر شما