شناسهٔ خبر: 67284090 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاکید بر کاهش پرونده های ورودی به تشکیلات قضایی

امام جمعه موقت تبریز گفت: اگر میزان ورودی پرونده‌ها به تشکیلات قضایی کاهش یابد بسیاری از مشکلات کنونی قوه قضائیه حل می‌شود.

صاحب‌خبر -

تاکید بر کاهش پرونده های ورودی به تشکیلات قضایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی حجت الاسلام مطهری اصل امروز در آستانه هفته قوه قضائیه در دیدار جمعی از مدیران تشکیلات قضایی استان تأکید کرد: با پیشگیری از وقوع جرم مشکل کثرت پرونده‌ها و طولانی شدن روند رسیدگی قضایی مرتفع می‌شود.

وی به اهمیت شغل قضاوت اشاره و خاطرنشان کرد: قضاوت جزء اختیارات خاص حضرت حق است بنابراین طرف حساب قضات پروذدگار متعال است.

وی قضات را به دوری از تکبر، خود بزرگ بینی و تحقیر مردم توصیه کرد و ادامه داد: قضات در جایگاه معصومان هستند و باید مراقب جدی اعمال و رفتار خود باشند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه ضابطه و معیار خدمت به مردم در دستگاه قضایی سند تحول قضایی است، دسترسی آسان مردم به خدمات قضایی، شناسایی و حذف ساختار‌های فسادزا،

نظارت بر عملکرد قضات و کارکنان دستگاه قضا، شفاف‌سازی فرایند دادرسی و هوشمندسازی قوه قضائیه را از اهداف مهم این سند برشمرد.

خلیل اللهی گفت: با پیگیری شورای حفظ حقوق بیت المال استان پارسال سه هزار و ۶۵۱ هکتار از اراضی دولتی به ارزش ۶۳۶ میلیارد تومان که توسط اشخاص تصرف شده بود رفع تصرف شد.

وی افزود: با تلاش ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان نیز در سال گذشته وضعیت ۱۶۰ واحد تولیدی مشکل دار استان بررسی و ۹۰ واحد که در شرف تعطیلی و ۴۷ واحد که به علت مشکلات متعدد تعطیل شده بود به چرخه تولید بازگشت.

\مسئولان تشکیلات قضایی استان پیش از این دیدار با حضور در مزار شهدای تبریز با آرمان‌های والای شهدا تجدید پیمان کردند.

نظر شما