شناسهٔ خبر: 67284029 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بررسی مشکلات ٣٤٦ مددجوی ندامتگاه فردیس

کرج - ایرنا - رییس کل دادگستری البرز از بررسی مشکلات ٣٤٦ مددجو ندامتگاه فردیس این استان به مناسبت هفته قوه قضاییه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از دادگستری البرز ، حسین فاضلی هریکندی روز پنجشنبه در تشریح جزئیات دیدار قضات با مددجویان ندامتگاه فردیس گفت: در این برنامه منسجم که به همت معاونت نظارت بر زندان و اجرای احکام دادگستری کل استان برگزار شد به درخواست‌های ۳۴۶ زندانی رسیدگی و دستورات مقتضی در این خصوص توسط مدیران قضایی استان صادر شد.

وی با بیان اینکه در این دیدار درخواست‌های متنوعی توسط مددجویان در گفت‌وگوی چهره به چهره با مدیران مطرح شد، اضافه کرد: درخواست آزادی مشروط، اعطای مرخصی، تعلیق و تخفیف مجازات، تسریع در رسیدگی، درخواست عفو یا توبه، پابند الکترونیک و مرخصی پایان حبس از جمله مهمترین درخواست‌های طرح شده بود.

فاضلی هریکندی با بیان اینکه در حاشیه این دیدار به تمام مدیران قضایی استان در راستای اجرای برنامه عملکردی دادگستری کل استان البرز تاکید شد، افزود: در حوزه زندان بخشی از اقدامات ناظر بر کاهش جمعیت کیفری و بازدیدهای منظم به منظور بررسی مشکلات و درخواست‌های زندانیان، رعایت حقوق مددجویان، پایش وضعیت زندانیان و تمرکز بر روش‌های اصلاحی و تربیتی است که برنامه مدونی در معاونت تخصصی نظارت بر زندان تدارک دیده شده است.

در ابن دیدار به رسم سال‌های گذشته با دستور رییس کل دادگستری استان البرز به تمام محکومان واجد شرایط به استثنای زندانیان سرقت و جرایم خاص، مرخصی یک هفته‌ای به مناسبت هفته قوه قضاییه اعطا شد و مقرر شد درخواست‌های مددجویان بند نسوان با اولویت مورد بررسی قرار گیرد.

نظر شما