شناسهٔ خبر: 67282443 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

دیدار و گفت‌وگوی رئیس کل و مدیران قضایی استان البرز با ۳۴۶ زندانی/ اعطای یک هفته مرخصی برای همه محکومان واجد شرایط

رئیس کل و جمعی از مدیران قضایی استان البرز در آستانه هفته قوه قضاییه با حضور در ندامتگاه شهید کچوئی فردیس با ۳۴۶ نفر از مددجویان گفت‌وگو و مشکلات آن‌ها را مورد بررسی قرار دادند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان- در آستانه هفته قوه قضاییه حسین فاضلی هریکندی به همراه رئیس دادگاه‌ها و دادستان کرج و ۲۸ نفر از مدیران و قضات دادگستری کل استان البرز با حضور در ندامتگاه شهید کچویی فردیس به مشکلات و درخواست‌های زندانیان رسیدگی کردند.

رئیس کل دادگستری استان البرز در تشریح جزئیات دیدار انجام شده با مددجویان ندامتگاه فردیس گفت: در این برنامه منسجم که به همت معاونت نظارت بر زندان و اجرای احکام دادگستری کل استان برگزار شد به درخواست‌های ۳۴۶ زندانی رسیدگی و دستورات مقتضی در این خصوص توسط مدیران قضایی استان صادر شد.

وی با بیان اینکه در این دیدار درخواست‌های متنوعی توسط مددجویان در گفت‌وگوی چهره به چهره با مدیران مطرح شد اضافه کرد: از نظر فراوانی درخواست آزادی مشروط، اعطای مرخصی، تعلیق و تخفیف مجازات، تسریع در رسیدگی، درخواست عفو یا توبه، پابند الکترونیک و مرخصی پایان حبس از جمله مهمترین درخواست‌های طرح شده بود.

وی با اشاره به اینکه در حاشیه این دیدار به کلیه مدیران قضایی استان در راستای اجرای برنامه عملکردی دادگستری کل استان البرز تاکید شد، افزود: در حوزه زندان بخشی از اقدامات ناظر بر کاهش جمعیت کیفری و بازدید‌های منظم به منظور بررسی مشکلات و درخواست‌های زندانیان، رعایت حقوق مددجویان، پایش وضعیت زندانیان و تمرکز بر روش‌های اصلاحی و تربیتی است که برنامه مدونی در معاونت تخصصی نظارت بر زندان تدارک دیده شده است. 

در پایان این دیدار به رسم سال‌های گذشته با دستور رئیس کل دادگستری استان البرز به همه محکومان واجد شرایط به استثنای زندانیان سرقت و جرایم خاص، مرخصی یک هفته‌ای به مناسبت هفته قوه قضاییه اعطا شد و مقرر شد درخواست‌های مددجویان بند نسوان با اولویت مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما