شناسهٔ خبر: 67173608 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خبر داد؛

اهتمام ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بر بومی‌سازی دارو‌های سرطانی

«فتاح» با تاکید بر اهتمام و تمرکز این ستاد در توسعه صنعت دارو و تامین بازار از جهت تنوع دارو گفت: این دارو‌ها نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی، با قیمت کمتری عرضه می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «پرویز فتاح» رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) امروز در مراسم رونمایی از ۵ داروی جدید ضدسرطان گروه سلامت و دارویی برکت در کارخانه سبحان انکولوژی شهر صنعتی رشت اظهار کرد: امروز به همت دانشمندان صنعت دارویی، ۵ دارو ضدسرطان حساس بومی‌سازی و رونمایی شد؛ قبلاً مردم با صرف هزینه‌های هنگفت، این دارو‌ها را تهیه می‌کردند، اما به همت دانشمندان کشور امروز این دارو‌ها بومی‌سازی و در داروخانه‌ها با قیمت مناسب‌تر عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه دارو‌های رونمایی شده ۵۰ درصد نیاز کشور را تامین خواهد کرد افزود: امکان افزایش تولید این ۵ دارو فراهم شده و برای سال آینده نیاز داخلی کشور را تامین می‌کند و همین اندازه تولید طی امسال، ۸ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی خواهد داشت.

فتاح با اشاره به اینکه تقاضا برای صادرات این دارو‌ها وجود دارد، اما در حال حاضر تامین نیاز داخلی در اولویت خواهد بود افزود: این شرکت طی چند ماه آینده نیز چند داروی جدید، کمیاب و حساس رونمایی خواهد کرد که نشان‌دهنده رو به رشد بودن روند تحقیق و توسعه در زمینه دارو‌های حساس است.

وی با بیان اینکه دانشمندان ایرانی بر تولید دارو‌های حساس و نایاب متمرکز شده‌اند عنوان کرد: محدودیت‌های خارجی و تحریم‌ها از موانع واردات بعضی دارو‌های حساس به کشورمان است و لذا دانشمندان صنعت دارو کشورمان سعی در بومی‌سازی، تولید و عرضه این دارو‌های حساس دارند که با قیمت مناسب‌تر به بازار عرضه می‌شود.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با تاکید بر اهتمام و تمرکز این ستاد در توسعه صنعت دارو و تامین بازار از جهت تنوع دارو اضافه کرد: این دارو‌ها نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی، با قیمت کمتری عرضه می‌شوند.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما