شناسهٔ خبر: 67170153 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

داروهای درمان سرطان و صعب‌العلاج زیر پوشش بیمه قرار گرفت

استاندار گیلان گفت: در دولت سیزدهم داروهای درمان سرطان و صعب‌العلاج صد درصد تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، اسدالله عباسی عصر امروز در آئین رونمایی از پنج داروی ضد سرطان در 10 دز، در گروه سلامت و دارویی برکت با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در جمع خبرنگاران، ادامه داد: امروز نه تنها نیاز داخلی کشور را تامین می کنیم بلکه بخشی از آن صادر می شود و اینکه داروهایی چنین مهم و حساس به دست نیروهای متعهد و جوان تولید و با کمترین قیمت عرضه می شود افتخاری برای کشور است.

وی تصریح کرد: دولت مردمی و انقلابی سیزدهم در بخش داروهای مرتبط به بیماریهای صعب العلاج زمینه پوشش بیمه ای 100 درصدی برای این بیماران را فراهم کرد و تا از نظر مالی فشار زیادی را متحمل نشوند.

نماینده عالی دولت در گیلان با قدردانی از زحمات آقای مهندس فتاح و همه دست اندرکاران این کار ارزشمند، اظهار کرد: از این دست اتفاقات خوش موجب افتخار و اقتدار گیلان و ایران عزیز می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم در تأمین داروهای خاص اضافه کرد: خوداتکایی در صنعت دارو راهبرد مهم و اساسی دولت سیزدهم است.

عباسی با بیان اینکه بی نیاز سازی در بخش دارو بسیار اهمیت دارد، گفت: دارو مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است و از نیازهای ضروری جامعه تلقی می‌شود.

به گفته وی، برنامه‌ریزی و حمایت از صنعت دارویی به ویژه داروهای خاص بسیار اهمیت بوده و ضرورت دارد.

استاندار گیلان همچنین اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در همه امور سبب خیر و برکت برای جمهوری اسلامی شده است و در همه امور به ویژه در حوزه اقتصادی و محرومیت‌زدایی پای کار انقلاب بوده و یک ارتباط قلبی خوبی بین مردم و ستاد اجرایی وجود دارد.

رئیس هیئت مدیره گروه سلامت و دارویی بنیاد برکت کشور نیز در این آیین گفت: این داروها در درمان سرطان پروستات، ریه و یکی از سرطان های خون کاربرد دارد. یکی دیگر از این داروها در بیماران با نقص ایمنی و مقاوم به عفونت قارچی استفاده می شود.

علی عسگری ادامه داد: 18 داروی جدید در بخش تحقیق و توسعه کشور پیش‌بینی شده که امیدواریم در درمان سرطان ریه و کلون از بیماریهای رایج کشور مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر آن در محصولات بیوسیمیلار نیز بنیاد برکت حرکت ویژه ای را آغاز کرده و در آینده نزدیک خبرهای خوشی در ارائه محصولات بیوسیمیلار ضدسرطان به اطلاع مردم خواهد رسید.

کپسول ایبروتینیب (درمان سرطان خون)، اسیمرتینیب (برای درمان سرطان ریه)، انزالوتامید (داروی درمان سرطان پروستات)، قرص کپسوفانژین (داروی ضد قارچ)، قرص الاپاریب (داروی سرطان تخمدان) داروهایی بودند که امروز در این آئین رونمایی شدند. 

انتهای پیام/

نظر شما