شناسهٔ خبر: 67170279 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فتاح: بر بومی‌سازی داروهای سرطانی متمرکز شده‌ایم

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) با تاکید بر اهتمام و تمرکز این ستاد در توسعه صنعت دارو و تامین بازار از جهت تنوع دارو گفت: این داروها نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی، با قیمت کمتری عرضه می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، پرویز فتاح رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) امروز در مراسم رونمایی از 5 داروی جدید ضدسرطان گروه سلامت و دارویی برکت در کارخانه سبحان انکولوژی شهر صنعتی رشت اظهار کرد: امروز به همت دانشمندان صنعت دارویی، 5 دارو ضدسرطان حساس بومی‌سازی و رونمایی شد؛ قبلاً مردم با صرف هزینه‌های هنگفت،‌ این داروها را تهیه می‌کردند اما به همت دانشمندان کشور امروز این داروها بومی‌سازی و در داروخانه‌ها با قیمت مناسب‌تر عرضه خواهد شد‌.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) با بیان اینکه داروهای رونمایی شده 50 درصد نیاز کشور را تامین خواهد کرد افزود: امکان افزایش تولید این 5 دارو فراهم شده و برای سال آینده نیاز داخلی کشور را تامین می‌کند و همین اندازه تولید طی امسال، 8 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی خواهد داشت.

فتاح با اشاره به اینکه تقاضا برای صادرات این داروها وجود دارد اما در حال حاضر تامین نیاز داخلی در اولویت خواهد بود افزود: این شرکت طی چند ماه آینده نیز چند داروی جدید، کمیاب و حساس رونمایی خواهد کرد که نشان‌دهنده رو به رشد بودن روند تحقیق و توسعه در زمینه داروهای حساس است.

وی با بیان اینکه دانشمندان ایرانی بر تولید داروهای حساس و نایاب متمرکز شده‌اند عنوان کرد: محدودیت‌های خارجی و تحریم‌ها از موانع واردات بعضی داروهای حساس به کشورمان است و لذا دانشمندان صنعت دارو کشورمان سعی در بومی‌سازی، تولید و عرضه این داروهای حساس دارند که با قیمت مناسب‌تر به بازار عرضه می‌شود.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) با تاکید بر اهتمام و تمرکز این ستاد در توسعه صنعت دارو و تامین بازار از جهت تنوع دارو اضافه کرد: این داروها نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی، با قیمت کمتری عرضه می‌شوند.

انتهای پیام/612/.

نظر شما