شناسهٔ خبر: 67171102 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اصل سرمایه مردم در سرمایه‌گذاری دانش بنیانی باید حفظ شود

معاون علمی ریاست جمهوری گفت: در دانش بنیان‌های مردمی باید این تضمین وجود داشته باشد که مردم زیاندهی نداشته باشند.

صاحب‌خبر -

دومین نمایشگاه ملی آبادیران با هدف پیشرفت و آبادانی کشور و در راستای رفع چالش‌های مناطق محروم و روستایی، ایجاد اشتغال پایدار و توسعه زنجیره ارزش ظرفیت‌های بومی مناطق کمتر برخوردار با تکیه بر ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور روز سه شنبه با حضور روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری افتتاح شد و حالا سومین روز برگزاری خود را هم پشت سر می‌گذارد.

آبادیران که به نظر می‌رسد در اولین سال فعالیت خود موفق عمل کرده، حالا به ایستگاه دوم رسیده و تازگی‌هایی را هم به همراه دارد. یکی از این تازگی‌ها اضافه شدن مجموعه‌های دانش بنیان مردمی به مجموعه‌های دانش بنیان تحت حمایت معاونت علمی است؛ اتفاقی که شروع آن همزمان با افتتاح دومین نمایشگاه آبادیران رقم خورد.

از آنجا که مجموعه‌های دانش بنیان مردمی، عنوانی تازه است، قطعا می‌تواند باعث به وجود آمدن سوالات زیادی در ذهن افراد بشود؛ چه کسانی که در حوزه دانش بنیان فعالیت‌هایی داشته‌اند  و یا حداقل  به این حوزه علاقمند هستند، چه افرادی که هیچ اطلاعاتی درباره دانش بنیان و  نحوه فعالیت آنها ندارند.

طیق گفته معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مردم می‌توانند در زمینه‌های مختلفی به این عرصه ورود کنند و لزوما لازم نیست تخصصی در این زمینه داشته باشند، بنابراین در مجموعه دانش بنیان مردمی، مخاطب، مردم هستند.

یکی از  زمینه‌های فعالیت در دانش بنیان‌های مردمی، سرمایه گذاری در این زمینه است. البته که قواعدی نیز در این باره وجود خواهد داشت، اما نکته قابل توجهی که شاید در وهله اول ذهن کسی که می‌خواهد به این حوزه وارد شود را درگیر کند، درباره سود و ضرر است.

روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در این باره در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان توضیح داد: در دانش بنیان‌های مردمی که قرار است شاهد حضور مردم عادی باشیم باید این تضمین وجود داشته باشد که مردم زیاندهی نداشته باشند؛ بنابراین مردم صرفا سرمایه گذاری می‌کنند و اصل پول آنها تضمین می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما