شناسهٔ خبر: 67277000 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

از نبود سرمایه گذار خارجی در قاین تا ورود چینی‌ها به خضری در دولت سیزدهم

فرماندار قاین گفت: پیش از دولت سیزدهم سرمایه گذار خارجی در شهرستان نداشته ایم، اما در این دولت، چینی‌ها در این شهرستان سرمایه گذاری کرده اند.

صاحب‌خبر -

محمدی فرماندار قاین گفت: تا قبل از دولت سیزدهم هیچ سرمایه‌گذاری خارجی در شهرستان قاین نداشته‌ایم و اولین سرمایه‌گذاری خارجی از سوی چینی‌ها با هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در شهر خضری دشت بیاض پارسال کلنگ‌زنی شده است.

او افزود همچنین کارخانه الیاف شیشه تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که مرحله اول آن آماده بهره برداری است

محمدی ادامه داد: کلنگ‌زنی واحد تولید کاتد مس اسفشاد با اعتبار ۳۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از دیگر خدمات دولت سیزدهم در این شهرستان است که تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مرحله اول این واحد تولید صنعتی و معدنی نیز آماده بهره برداری است.

فرماندار قاین به افتتاح بخش احیای واحد مستقیم فولادسازی قاین با حضور شهید رئیسی و با سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و با ظرفیت تولید ۸ هزار تن در سال اشاره و اظهار کرد: این واحد تولیدی پس از ۱۵ سال ۲۶ آذر سال ۱۴۰۱ و در سفر دوم رئیس‌جمهور شهید به این شهرستان به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید

او بهره‌برداری از واحد بریکت سازی فولاد قائنات با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان، آغاز به کار واحد اکسیژن پلنت مجتمع فولاد قائنات با اعتبار هزار میلیارد تومان را از دیگر اقداماتی عنوان که در دولت سیزدهم برای کارخانه فولاد قائنات رقم خورد.

محمدی به گام ۲ مجتمع فولاد و تولید شمش با اعتبار ۸ هزار میلیارد اشاره کرد که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرماندار قاین عنوان کرد: به علاوه آزمون استخدامی برای جذب ۵۵۰ نیرو انجام شده که به‌زودی نیرو‌های استخدام شده وارد گود کار در فولاد خواهند شد.

او همچنین از کلنگ‌زنی نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ واحد مگاواتی مجتمع فولاد قاین در آینده نزدیک خبر داد.

نظر شما