شناسهٔ خبر: 63686129 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون استاندار خراسان جنوبی؛

هیئت اندیشه‌ورز در حوزه‌زیست بوم‌اقتصادی استان تشکیل می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: با همکاری بسیج دانشجویی خراسان جنوبی، هیئت اندیشه‌ورز در حوزه زیست بوم اقتصادی استان تشکیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

 اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در دیدار مسئول سازمان بسیج دانشجویی خراسان جنوبی ضمن تبریک ایام الله هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، گفت: ماهیت بسیج یعنی کار جهادی، تفکر انقلابی، مردمی بودن و حرکت در مسیر آرمان‌های اسلامی است.

او  بسیج دانشجویی را یکی از نهاد‌های مؤثر در ارتباط با جوانان دانست و افزود: بنده سال ۸۱_۸۲ دوره طرح ولایت کشوری بسیج دانشجویی را در محضر علامه مصباح یزدی شرکت کرده‌ام و از آن سال با برنامه‌های طرح معرفت‌شناسی، غرب‌شناسی و قرارگاه‌های آن آشنا هستم.

اشرفی از ظرفیت بالای بسیج دانشجویی در موضوعات دانشگاهی و جوانان گفت و تصریح کرد: در فضای دانشگاه پویاترین تشکیلات را بسیج دانشجویی دارد و در حال حاضر نیز آنچه می‌تواند به دولت مردمی سیزدهم کمک نماید، تفکر بسیجی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مسئله اقتصاد و معیشت برای جامعه امری حیاتی است، بیان کرد: در معاونت اقتصادی استانداری ظرفیت‌های زیادی برای تحقق زیست بوم اقتصادی استان در حوزه معدن، مرز، کشاورزی و ... داریم که در این راستا می‌خواهیم بسیج دانشجویی نیز وارد عرصه همفکری و همکاری شود.

به گفته او؛ تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در امر اقتصاد و مردمی شدن آن، نیازمند همفکری و همکاری همه اقشار جامعه است.

اشرفی در ادامه تشکیل هیئت اندیشه‌ورز با محوریت بسیج دانشجویی در راستای موضوعات اقتصادی استان را مؤثر دانست و اظهار کرد: اقتصاد در زوایای گوناگون و گسترده‌ای از جامعه ریشه دارد و همراهی نخبگان سبب می‌شود ضمن تبیین موضوعات اقتصادی با دانش و توان فکری دانشگاهیان، بتوان ظرفیت‌های استان را بیش از پیش شکوفا نمود. 

معاون استاندار با تأکید بر ضرورت حضور مدیران اقتصادی استان در جلسات دانشگاه‌ها و جمع‌های دانشجویی، اعلام کرد: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی از جمله مطالبه‌های مهم مقام معظم رهبری از جریان دانشجویی است و ما از جلسات با موضوعات اقتصادی حمایت می‌کنیم.

او  بیان کرد: طی دو سال گذشته دستاورد‌های بسیار ارزشمندی در حوزه اقتصادی استان رقم خورده که آمادگی داریم دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها و مراکز علمی از آن‌ها بازدید نمایند. 

اشرفی از تحول اساسی در ابر پروژه‌های فولاد قاین، کویرتایر، توسعه زیرساخت‌های زغالسنگ طبس، معادن طلا و نیز در حمایت از کشاورزی، اقتصاد مرز و گردشگری استان طی دو سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: از آغاز فعالیت دولت سیزدهم شاهد تحولات بزرگی در حوزه‌های اقتصادی و زیرساختی در استان هستیم که نیازمند آگاهی بخشی و تبیین در جمع اقشار و نخبگان است.

شایان ذکر است؛ در ابتدای این دیدار ایمانی مسئول سازمان بسیج دانشجویی خراسان جنوبی طی گزارشی به فعالیت‌های قرارگاه‌های تخصصی بسیج در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و علمی پرداخت و آمادگی بسیج دانشجویی برای تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورزی را اعلام کرد.

نظر شما