شناسهٔ خبر: 67318053 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیشرفت ۷۰ درصدی بازسازی یادمان شهید کاوه مهاباد

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در مهاباد با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی بازسازی میعادگاه شهید کاوه گفت: این یادمان تا پایان تیر ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد؛ پادگان شهید سردار محمود کاوه در مهاباد به عنوان یادمان دوران دفاع مقدس، پذیرای زائران اقصی نقاط کشور خواهد بود.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی در مهاباد با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی بازسازی میعادگاه شهید کاوه گفت: این یادمان تا پایان تیر ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

سردار محمدحسین رجبی افزود: یادمان شهیدکاوه به لحاظ نزدیکی بعد مسافت با دیگر شهرستان‌ها و همچنین آب و هوای سازگار با کل استان، بهترین مرکز است که زائران هم از آن بازدید می‌کنند و اگر نیاز به اسکان باشد، می‌توانند اسکان یابند و با آموزه‌های دفاع مقدس آشنا شوند.

سردار رجبی اظهار کرد: یادمان شهید کاوه، بزرگترین مرکز اسکان کاروان‌های راهیان نور شمالغرب کشور و مهمترین پایگاه توسعه شاخص‌های فرهنگی و اقتصادی منطقه خواهد بود.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌ غربی اضافه کرد: جمعیتی که وارد استان می‌شوند، مراودات خوبی با مردم منطقه خواهند داشت و همین موضوع به تبادل افکار و توسعه فرهنگی و مادی منطقه کمک خواهد کرد.

فرمانده سپاه مهاباد هم گفت: قدمگاه شهید کاوه و دیگر شهیدان دوران دفاع مقدس تا یک ماه آینده، میعادگاه زائران سراسر کشور در قالب کاروان‌های راهیان نور خواهد بود.

سرهنگ اکبر نوروزی افزود: هم ساختمان محل کار شهید کاوه و هم ساختمان‌های همجوار که ستاد تیپ در آنجا مستقر بود، بازسازی شده و در شرف اتمام است و در ورودی میعادگاه هم تصاویر شهدایی که نقش بزرگی در دوران دفاع مقدس داشتند درج شده و راویان هم از آنها روایتگری می‌کنند.

محل کار شهید محمود کاوه در ۱۷ کیلومتری شمال مهاباد هم اکنون به هفتمین یادمان شهدا در آذربایجان‌ غربی و به لحاظ اهمیت به نخستین یادمان استان تبدیل شده است.

شهید کاوه، پس از پیوستن به سپاه پاسداران، یک دوره آموزش چریکی را پشت سر گذاشت و درخشش در مأموریت‌ها سبب شد به عنوان فرمانده عملیات تیپ ویژه شهدا انتخاب شود. آزادسازی سد بوکان، جاده شاهین‌دژ به تکاب و منطقه استراتژیک پیرانشهر به سردشت از جمله توفیقات مهم تیپ ویژه شهدا به فرماندهی محمود کاوه بود.

شهید محمود کاوه دریازدهم شهریور ۱۳۶۵ درحین انجام عملیات کربلای ۲ به شهادت رسید.

<div id="video-display-embed-code_11241598"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4265945/11241598?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما