شناسهٔ خبر: 67168673 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

مزرعه پرورش ماهی سد سیازاخ دیواندره به کاهش نرخ بیکاری کمک م... -

اقتصاد ایران: دیواندره_رییس سازمان شیلات ایران گفت: مزرعه پرورش ماهی ۴۰۰ تنی قزل ماهی سد سیازاخ شهرستان دیواندره به کاهش نرخ بیکاری کمک می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین حسینی ظهر پنج شنبه در آئین بهره برداری از فاز اول مزرعه پرورش ماهی قزل‌آلای سیازاخ دیواندره با ظرفیت ۲۰۰ تن که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی و با هدف توسعه صنعت شیلات و افزایش تولیدات آبزیان در منطقه به بهره‌برداری رسید، با اشاره به اهمیت توسعه پایدار در بخش کشاورزی و شیلات، اظهار کرد: این پروژه با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین و استانداردهای بین‌المللی راه‌اندازی شده و انتظار می‌رود که بتواند نیازهای داخلی منطقه را تأمین کرده و حتی در آینده نزدیک به صادرات محصولات خود نیز بپردازد.

وی افزود: افتتاح این مزرعه پرورش ماهی نه تنها به افزایش تولیدات آبزیان و تقویت بازار داخلی کمک می‌کند، بلکه فرصت‌های شغلی جدیدی را برای جوانان منطقه فراهم می‌آورد و به کاهش نرخ بیکاری کمک می‌کند.

رئیس سازمان شیلات ایران اعلام کرد: در هفته جهاد کشاورزی، در سراسر کشور ۲ هزار و ۴۳۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۲ همت به بهره‌برداری رسیده است.

وی اذعان کرد: از این تعداد، سهم استان کردستان ۷۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۶۵ میلیارد تومان است. افتتاح حسینی اضافه کرد: این پروژه‌ها گام مهمی در جهت توسعه و پیشرفت بخش کشاورزی و ارتقا سطح زندگی در مناطق مختلف کشور محسوب می‌شود.

نظر شما