شناسهٔ خبر: 67172706 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بهره‌برداری از فاز اول مزرعه پرورش ماهی پایاب سد سیازاخ دیواندره

فاز اول مزرعه پرورش ماهی پایاب سد سیازاخ دیواندره امروز به مناسبت هفته جهاد کشاورزی به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، فاز اول مزرعه پرورش ماهی پایاب سد سیازاخ دیواندره، بعدازظهر امروز _پنجشنبه بیست‌وچهارم خرداد_ به بهره‌برداری رسید.

سیدحسین حسینی، رئیس سازمان شیلات ایران در آئین بهره‌برداری از فاز اول مزرعه پرورش ماهی قزل‌آلای سیازاخ دیواندره که با ظرفیت ۲۰۰ تُن به بهره‌برداری رسید، هدف از افتتاح این طرح را توسعه صنعت شیلات و افزایش تولیدات آبزیان در منطقه عنوان کرد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه پایدار در بخش کشاورزی و شیلات، افزود: این پروژه با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین و استانداردهای بین‌المللی راه‌اندازی شده و انتظار می‌رود بتواند علاوه بر ایجاد اشتغال، نیازهای داخلی منطقه را تأمین کرده و حتی در آینده نزدیک به صادرات محصولات خود نیز بپردازد.

رئیس سازمان شیلات ایران ادامه داد: افتتاح این مزرعه پرورش ماهی نه تنها به افزایش تولیدات آبزیان و تقویت بازار داخلی کمک می‌کند، بلکه فرصت‌های شغلی جدیدی را برای جوانان منطقه فراهم می‌آورد و به کاهش نرخ بیکاری کمک می‌کند.

حسینی تصریح کرد: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی و باهدف توسعه اشتغال، در سراسر کشور دو هزار و ۴۳۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۲ همت به بهره‌برداری رسیده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد، سهم استان کردستان ۷۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۶۵ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان شیلات ایران ابراز امیدواری کرد: این پروژه‌ها گام مهمی در جهت توسعه و پیشرفت بخش کشاورزی و ارتقا سطح زندگی در مناطق مختلف کشور محسوب شود.

به گزارش ایمنا، مزرعه پرورش ماهی پایاب سد سیازاخ دیواندره دو فاز بوده که در فاز اول ۲۰۰ تن و در فاز دوم ۴۰۰ تن ماهی قزل آلا در سال تولید و روانه بازار مصرف می‌کند.

نظر شما