شناسهٔ خبر: 67161433 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

سرقت‌های سریالی دانشجوی مهندسی فقط به خاطر هیجان

سارقی که بدون نیاز مالی و فقط به خاطر هیجان سرقت می‌کرد و حتی از دزدی‌ها سهم هم نمی‌خواست، دستگیر شد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 مرد جوانی که یکی از والیبالیست‌های معروف است، چند وقت پیش به پلیس مراجعه کرد تا از سارقان گوشی تلفن همراهش شکایت کند. او در تشریح شکایت خود گفت: موبایلم دستم بود و تلفنی با یکی از دوستان حرف می‌زدم که دو پسر جوان که سوار موتورسیکلت بودند به من نزدیک شدند. یک لحظه نگران شدم اما تا به خودم بجنبم در یک چشم برهم زدن گوشی موبایلم را از دستم قاپیدند.

این ورزشکار ادامه داد: سارقان صورت‌هایشان را پوشانده بودند، اما خالکوبی‌ که یکی از آنها داشت مشخص بود و من که آن را دیدم به خاطر سپردم. یکی از آنها خالکوبیی شبیه به میکی‌موس روی گردنش داشت. علاوه بر این، موتورسیکلتی که با آن گوشیم را دزدیدند، موتورسیکلت گران‌قیمتی به نظر می‌رسید.

با شکایت والیبالیست جوان، پرونده برای اخذ دستور قضایی به دادسرا ارسال شد و تیمی از کارآگاهان پلیس نیز وارد عمل شدند تا اقدامات لازم را برای شناسایی و دستگیری دو سارق انجام دهند. ماموران پلیس در نخستین گام به بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل سرقت پرداختند. دوربین‌ها نشان می‌داد سارقان نه تنها صورت‌هایشان بلکه شماره پلاک موتورشان را هم پوشانده بودند تا سرنخی از خود باقی نگذارند.

در حالی که تحقیقات کارآگاهان برای دستگیری سارقان والیبالیست ادامه داشت، وقوع گوشی‌قاپی‌های سریالی گزارش می‌شد. بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل سرقت‌ها و اظهارات شکات، حکایت از آن داشت که سرقت‌ها توسط اعضای یک باند در حال انجام است. گروهی از مجرمان که در بیشتر سرقت‌هایشان از موتورسیکلت مدل بالایی استفاده کرده بودند و در تمامی جرایم ماسک به صورت زده بودند و کلاه به سر داشتند.

شواهد به دست آمده حکایت از حرفه‌ای بودن سارقان داشت چون در جرایمی که انجام داده بودند سرنخی از آنها بجا نمانده بود. به این ترتیب فرضیه سرقت توسط افراد سابقه‌دار قوت گرفت و کارآگاهان که با پرونده‌ای کم سرنخ روی میز خود روبرو بودند سراغ شیوه‌های دیگری غیر از بررسی صحنه جرم رفتند تا سارقان را شناسایی و دستگیر کنند.

به این ترتیب ماموران با استفاده از آلبوم متهمان سابقه‌دار پلیس آگاهی سرنخ لازم را بدست آوردند. با بررسی تصاویر مجرمانی که در زمینه گوشی‌قاپی سوابقی داشتند یا بازداشت شده بودند، کارآگاهان موفق شدند یکی از سارقان به نام وحید را شناسایی کنند. وحید متهمی بود که خالکوبی میکی‌موس روی گردنش بود و برخی از مالباختگان به آن اشاره کرده بودند.

با شناسایی هویت سارق سابقه‌دار، کارآگاهان مخفیگاه او را زیر نظر گرفتند و در نهایت موفق شدند در حالی دستگیرش کنند که در بازرسی بدنی از او، تعدادی گوشی سرقتی کشف شد.

پس از آن متهم جوان که در برابر مدارک پلیسی قرار گرفته بود به سرقت‌های سریالی گوشی با همدستی دوستش به نام امیر اعتراف کرد.

با اعتراف متهم دستگیر شده، به دستور بازپرس دادسرای ویژه سرقت، امیر هم بازداشت شد و با اعتراف به سرقت گفت: من دانشجوی مهندسی هستم و نیاز مالی ندارم. فقط به خاطر هیجان دزدی انجام می‌دادم و از سرقت‌ها سهم هم برنمی‌داشتم.

متهمان به سرقت گوشی‌های تلفن همراه متعدد از جمله گوشی والیبالیست معروف اعتراف کردند. متهمان در اختیار کارآگاهان اداره آگاهی قرار گرفتند و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما