شناسهٔ خبر: 67152564 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه ورامین منصوب شد

لیلا تات

آئین تکریم و تجلیل از آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی امام جمعه شهرستان ورامین و معارفه حجت‌الاسلام مجتبی عزیزی با حضور رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

مجید درویشی  فرماندار ویژه شهرستان ورامین امروز ۲۳ خرداد ماه در مراسم تجلیل بیش از چهار دهه مجاهدت آیت‌الله سیدمرتضی محمودی گلپایگانی در نماز جمعه گفت: امروز تجلیل از مجاهدت این مرد انقلابی و بزرگ را برگزار کردیم که نه فقط در ورامین بلکه در شهرستان‌های  پیشوا، قرچک، پاکدشت و استان تهران و کشور حق بزرگی بر گردن همه ما دارد.

امام جمعه ورامین منصوب شد

درویشی ادامه داد: حضور پرشور و پرثمر آیت‌الله محمودی در اوج ایجاد فتنه بود، جایی که بسیاری از افراد ساکت شدند ولی این مرد الهی پشت ولایت را خالی نکرد؛ با پوشیدن کفن در دی ماه ۸۸ در برابر بیت رهبری حاضر شد و بیعتی دوباره با ولی امر مسلمین کرد.

فرماندار ویژه ورامین در پایان گفت: امروز ادامه این مسیر نورانی به دست عالم وارسته و مجاهد حجت‌الاسلام عزیزی سپره می‌شود، این عالم اهل کار علمی و پژوهشی و کار تشکیلاتی در حوزه ولایتمداری است.

امام جمعه ورامین منصوب شد

علی خزایی -نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی- در حاشیه تجلیل از آیت‌الله محمودی که حدود نیم قرن تلاش و مجاهدت داشته است، تصریح کرد: آیت‌الله محمودی عالم مجاهد، ربانی، ساده زیست و انقلابی است که فقاهت، اخلاق، علم، مردم‌داری، ولایتمداری و کفن پوشی را همزمان در این شخصیت بزرگ می‌توان دید.

خزایی ادامه داد: آیت‌الله محمودی مایه افتخار مردم شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران است.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی حضور این عالم را مایه برکت در شهرستان دانست، بیان کرد:‌ از امروز دیگر در سنگر نماز جمعه از حضور آیت‌الله محمودی محروم شدیم و در این سنگر از حضور عالم ربانی تشیع حجت‌الاسلام عزیزی بهره می‌بریم.

وی در پایان عنوان کرد: همه ما مدیون آیت‌الله محمودی هستیم و در این مدت تلاش و خدمات این عالم ربانی همواره ماندگار است.

امام جمعه ورامین منصوب شد

سیدعباس جوهری -معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران- در این مراسم بیان کرد: نقش آیت‌الله محمودی در دیار ۱۵ خرداد ماندگار و بی‌بدیل است که باید قدردان زحمات این عالم بزرگ باشیم.

جوهری گفت: نماز جمعه و ائمه جمعه در دولت سیزدهم در جایگاه ویژه‌ای قرار داشت و به ما تکلیف شده است نماز جمعه را پاس بداریم.

این مسئول گفت: تعامل بسیار خوبی بین ائمه جمعه و فرمانداران وجود دارد و تعامل بسیار سازنده‌ای در دولت سیزدهم با ائمه جمعه وجود داشت.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران بیان کرد: در دولت سیزدهم بیشترین معارفه فرماندارن در مصلی نماز جمعه برگزار شده است که این مهم اهمیت نمازجمعه را نشان می‌دهد.

امام جمعه ورامین منصوب شد

حجت‌الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری -رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور- در مراسم تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان ورامین گفت: امروز از یک سو صحبت از یک عالم وارسته و خدمات او و از سوی دیگر صحبت از مردم مؤمنی است که سال‌ها همراه و حامی این عالم بودند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: ماه خرداد شناسنامه انقلاب اسلامی است؛‌ در واقع کفن پوشان ۱۵ خرداد خط را شکستند و اگر قیام ۱۵ خرداد نبود، ما هرگز این افتخارات بزرگ را که در سطح جهان و منطقه داریم بدست نمی‌آوردیم، نام ورامین در شناسنامه انقلاب اسلامی نهفته و قیام ۱۵ خرداد به نام ورامین ماندگار شده است.

حاج علی اکبری تصریح کرد: شخصیت نورانی آیت‌الله محمودی در بیش از ۴۵ سال گذشته یکی از هویت‌های  شهر ورامین است و بنده از دهه ۷۰ با آقای محمودی ارتباط داشتم.

امام جمعه ورامین منصوب شد

این مسئول تصریح کرد: مردمان ورامین مردمانی مومن، ایثارگر و اهل جهاد و شهادت هستند و از ۱۵ خرداد ۴۲، امام راحل و رهبر معظم انقلاب نگاه ویژه‌ای به مردم ولایتمدار و انقلابی ورامین دارند.

این مسئول بیان کرد: در نیم قرن گذشته، حضرت آیت‌الله سیدمرتضی محمودی که هویت برجسته شهرستان ورامین را نشان می‌دهد، مرجع فکری ما بوده است که در فرازهای گوناگون هیچ وقت از پا ننشست و در آخر مدال پدر شهید بر گردن وی زیبنده شد.

امام جمعه موقت تهران گفت: ساده زیستی و وراستگی اخلاقی که در ایشان دیده می‌شود، نماد یک روحانی شیعه است و محبوبیت آیت‌الله محمودی در بین مردم مشهود است.

حاج علی اکبری ادامه داد: تأسیس حوزه، درمانگاه و در صحنه نگه داشتن مردم در منطقه و پیشبرد آرمان‌های انقلاب اسلامی از خدمات و برکات حضوراین عالم جلیل القدر است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: امروز یکی از بهترین امام جمعه‌ها را به شهرستان ورامین آوردیم تا در سنگر نمازجمعه ورامین خدمت رسانی کند، ما آل‌هاشم سیستان و بلوچستان را برای مردم ورامین آوردیم که ایشان دارای علم شایسته، صاحب فکر،‌ معنا و اهل قلم هستند و بیان شیرین، روحیه مردمی و صمیمی از دیگر ویژگی‌های این شخصیت ارزشمند است.

حاج علی اکبری در پایان با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری گفت: امید داریم مردم رئیس جمهوری با خصوصیات شهید رئیسی را انتخاب کنند.

امام جمعه ورامین منصوب شد

حجت الاسلام سیدمحسن محمودی در مراسم تجلیل از آیت‌الله سیدمرتضی محمودی گلپایگانی به مبارزات انقلابی ایشان اشاره و خاطرنشان کرد: این عالم مجاهد زمانی که در سنگر مسجد و تریبون نماز جمعه جمعه جوانان را برای حضور در جبهه‌ها بدرقه می‌کرد، مصطفی پسر عزیزش را هم به جبهه فرستاد و او را تقدیم امام و انقلاب کرد.

وی گفت: تریبون جمعه این عالم بصیر افشا کننده خط نفاق و بصیرت افزایی جبهه حزب‌الله بود، درب و دیوار این مسجد شهادت می‌دهند که در همین مکان و در روز مظلومیت شهید بهشتی امام جمعه انقلابی ورامین با همراهی مردم فریب خوردگان جریان بنی صدر را از مسجد بیرون کرد، تا بهشتی مظلوم بتواند از تریبون مسجد سخن بگوید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: از کجای تاریخ انقلاب ورامین می‌توان سخن گفت، که نام این عالم عامل در آن به چشم نیاید، او هرگز از اربابان زر و زور و تزویر نهراسید و اسیر رانت‌ها نشد و هرگز برای خود چیزی انباشت نکرد و زندگی زاهدانه وی زبانزد خاص و عام است.

وی با بیان این که آیت‌الله محمودی هرگز از طعنه‌ها و بی‌مهری‌ها گلایه نکرد، گفت: ایشان هرگز اسیر بازی‌های سیاسی نشد، همواره به مردم این دیار عشق ورزید، مگر می‌توان حضور وی در خلق حماسه در سال ۸۸ و تکرار حماسه ۱۵ خرداد را از یاد برد.

امام جمعه ورامین منصوب شد

محمودی با اشاره به خدمات اجتماعی و فرهنگی آیت‌الله محمودی گفت: شهروندان ورامین ساواک داشتند، اما بیمارستان نداشتند، احیاء مسجد جامع تاریخی، احداث حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، مؤسسات عام المنفعه و فعالیت‌های جهادی بخشی از کارنامه این روحانی خدوم است، که شاید برخی دست‌های ناپاک نخواستند، این خدمات برجسته شود و جوانان بدانند، یک روحانی چگونه محور خدمات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است.

وی اضافه کرد: بحث معرفی امام جمعه از حداقل یک سال پیش مطرح بود و ما نیز برای تحقق این مهم اعلام آمادگی کرده بودیم، به حجت الاسلام عزیزی امام جمعه محترم خیرمقدم عرض کرده و امیدوارم با حضور وی سنگر نماز جمعه همچنان منشاء برکات الهی و انقلابی باشد.

محمودی ضمن تشکر از مردم عزیز و انقلابی ورامین گفت: بیت آیت‌الله محمودی همچنان به عنوان تکیه گاه معنوی در خدمت مردم خواهد بود و امیدواریم همچون گذشته توفیق خدمتگزاری به مردم را داشته باشیم.

امام جمعه ورامین منصوب شد

حجت‌الاسلام مجتبی عزیزی امام جمعه جدید ورامین در مراسم تجلیل از آیت‌الله سیدمرتضی محمودی گلپایگانی به واسطه نیم قرن حضور در سنگر نماز جمعه ضمن تقدیر از مجاهدت‌های ایشان اظهار کرد: نقش همسر مرحوم آیت‌الله محمودی که کنار این عالم یک عمر زحمت کشیده است، نباید مورد غفلت واقع شود.

وی با بیان اینکه نگاه کردن به عالم و یا ایستادن درب خانه عالم عبادت است، گفت: این سید بزرگوار نفس بکشد، برکت است، او را ببینید برکت است، خانه او و درب خانه او را ببینید برکت است.

امام جمعه ورامین با اشاره به احادیث و روایات گفت: دست مردم از دامان امام زمان (عج) کوتاه است، در این شرایط یتیمی در دامان عالم به شریعت است، آیت‌الله محمودی قبل از هرچیز برای یک امت پدر اس، که فرزندان معنوی وی در دامان او قرار گرفته‌اند.

وی گفت: امیدوارم سایه این عالم بزرگوار بر سر همه مردم مستدام باشد.

انتهای پیام

نظر شما