شناسهٔ خبر: 67471466 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان:

طرح تابستانه هلال‌احمر با فعالیت ۱۶ پایگاه آغاز شد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: طرح تابستانه هلال‌احمر با فعالیت ۱۶ پایگاه شروع شد.

صاحب‌خبر -

حکمت‌الله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر در سراسر جهان وظیفه دارد بر اساس اصول هفت‌گانه نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر (انسانیت، بی‌غرضی، بی‌طرفی، وابستگی نداشتن، خدمات داوطلبانه، یگانگی و جهان‌شمولی) خدمات بشر دوستانه ارائه دهد.

وی افزود: جوانان و نوجوانان عزیز هم‌استانی می‌توانند با مراجعه به سامانه زیر و تکمیل موارد خواسته شده به عضویت سازمان جوانان هلال‌احمر درآیند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۹ هزار نفر عضو داوطلب با هلال‌احمر استان زنجان همکاری دارند، افزود: این آمار نسبت به گذشته ۴۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

هاشمی افزود: با همکاری این داوطلبان ۴۹ هزار خدمت به مسافران نوروزی ارائه شده که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی گفت: برگزاری کارگاه‌های مشاوره پیش از ازدواج و خودآگاهی برای اعضای طرح یاس (یاران آسیب‌ستیز)، آغاز طرح ماهر (مهارت‌آموزی هلال‌احمر) در استان، اجرای اردوی جهادی با هدف رنگ‌آمیزی و تعمیرات تجهیزات مدرسه روستای شیخ جابر و اجرای مانورهای تیم سحر در شب نیز از دیگر اقدامات انجام شده توسط هلال‌احمر در استان است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با بیان اینکه در ایام تابستان نیروهای هلال‌احمر با فعالیت ۱۶ پایگاه ثابت و موفقیت نسبت به ارائه خدمات اقدام خواهند کرد، افزود: در این ایام یک مرکز کنترل هماهنگی عملیات، هفت مرکز پاسخگویی، سه تیم واکنش سریع، سه تیم توانا، دو تیم آنست و یک تیم امداد هوایی نیز در طرح ملی امدادونجات جاده‌ای تابستانه برای پاسخگویی به حوادث احتمالی نیز فعال خواهد بود.

هاشمی ارتقای سطح کمی و کیفی شبکه امدادونجات، پاسخگویی سریع و بهینه به حوادث و سوانح احتمالی، هماهنگی و همکاری با سایر دستگاه‌های همکار درون و برون سازمانی، کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث و سوانح احتمالی و افزایش ایمنی و آرامش روحی جامعه است.

وی گفت: انجام عملیات‌های نجات فنی در محدوده‌های قانونی دسترسی، دستیابی و رهاسازی مصدومان و آسیب‌دیدگان، تثبیت و ارائه کمک‌های اولیه اضطرار به مصدومان، همکاری در انتقال مصدومان در صورت درخواست اورژانس، انتقال ایمن آسیب‌دیدگان و مصدومان به مکان امن، تأمین و برپایی سرپناه اضطراری برای آسیب‌دیدگان، تأمین و توزیع اقلام امدادی و اضطراری برای آسیب‌دیدگان از جمله اقداماتی است که در حوادث و با توجه به شرایط مختلف ارائه خواهد شد.

نظر شما