شناسهٔ خبر: 67145983 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حجت‌الاسلام عزیزی امام جمعه جدید ورامین شد

آئین تکریم و معارفه امام جمعه ورامین با قدردانی از ۴ دهه خدمت صادقانه آیت‌الله سید مرتضی محمودی؛ امام جمعه شهرستان ورامین و معارفه حجت‌الاسلام مجتبی عزیزی به‌عنوان امام جمعه جدید شهرستان ورامین همراه بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری صبح امروز در آئین تکریم و معارفه امام جمعه ورامین که با حضور مسئولین شهرستانی، استانی و کشوری در مسجد صاحب‌الزمان (عج) برگزار شد، گفت: نماز جمعه بدون اذن نایب امام زمان اصلاً قابل برگزاری نیست.

وی افزود: ماه خرداد شناسنامه انقلاب اسلامی را به ما یادآوری می‌کند، شهدای 15 خرداد کسانی هستند که خط را شکستند و اگر قیام 15 خرداد نبود ما هرگز این افتخارات بزرگ را در سطح جهان و منطقه نداشتیم، در حال حاضر هویت انقلاب اسلامی با نام ورامین عجین شده است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: مردم ولایت‌مدار ورامین از روزگاران گذشته دارای عنوان ویژه در حرکت انقلاب اسلامی و قیام بزرگ امام راحل بودند، زیرا مردمانی مؤمن و ایثارگر و اهل جهاد و شهادت هستند.

حجت‌الاسلام ‌علی‌اکبری بیان کرد: بنده از گذشته با جوانان این منطقه آشنا بوده‌ام و این منطقه، ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای دارد و خدمات بزرگی به کشور ارائه داده  در آینده نیز می‌تواند بیشتر اثربخش باشد.

وی تصریح کرد: شخصیت بزرگوار آیت‌الله سید مرتضی محمودی علاوه بر جایگاه علمی مناسبی که دارند، در نیم‌قرن گذشته مرجع فکری ما نیز هستند.

امام جمعه موقت تهران گفت: آیت‌الله محمودی نماد یک روحانی شیعه است، ایشان ساده‌زیست هستند و آن وارستگی اخلاقی در ایشان دیده می‌شود، زیرا ایشان مردم‌دوست و در بین مردم هستند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری افزود: در زمانی که ما هیچ نماز جمعه‌ای نداشتیم پرچم نماز جمعه در آن دوران به دست این مرجع عالی‌قدر در این شهرستان سپرده شد و ایشان خدمات بزرگی در این شهرستان انجام دادند.

پاسداشت نمازجمعه رویکرد دولت سیزدهم بوده است

معاون سیاسی و ‌اجتماعی استانداری تهران نیز در مراسم تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان ورامین در مسجد صاحب‌الزمان (عج) ورامین، گفت: آیت الله محمودی منشأ خیرات زیادی در شهرستان ورامین بودند و امیدواریم این مسیر نورانی هرچه بیشتر ادامه داشته باشد.

سید عباس جوهری افزود: رویکردی که در دولت سیزدهم از سوی آیت الله رئیسی رئیس‌جمهور شهید به ما تکلیف شده بود پاسداشت نماز جمعه بود.

معاون استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت جایگاه نماز جمعه بسیاری از معارفه‌های فرمانداران را در نماز جمعه انجام داده‌ایم و امیدواریم در ادامه مسیر نیز بر همین منوال پیش رود.

در این مراسم از زحمات 4 دهه خدمت صادقانه آیت‌الله سید مرتضی محمودی؛ امام جمعه شهرستان ورامین و نماینده ولی‌فقیه در این شهرستان قدردانی و تجلیل شد و حجت‌الاسلام مجتبی عزیزی طی حکمی از سوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه به‌عنوان امام جمعه جدید شهرستان ورامین معارفه شد.

انتهای پیام/

نظر شما