شناسهٔ خبر: 67471511 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آغاز تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های سبز در سواحل جنوب سیستان و بلوچستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان از آغاز تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های سبز در سواحل دریای عمان در جنوب استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، محمدرضا علیمرادی اظهار کرد: لاک‌پشت‌های سبز دریایی به‌طور معمول از اوایل تابستان تا اواخر پاییز برای تغذیه و تخم‌گذاری به آب‌های ساحلی مراجعه و در سواحل مناسب از قبیل تنگ، رمین، کچو، لیپار، پسابندر و بریس لانه‌گزینی می‌کنند.

وی افزود: آنچه سواحل استان را در مقایسه با سواحل سایر استان‌ها متمایز می‌کند، نبود جزایر در آب‌های ساحلی آن است که این ویژگی، تمهیدات خاصی را در زمان تخم‌گذاری لاکپشت‌های دریایی می‌طلبد، چراکه به‌دلیل باز بودن سواحل، تردد بیشتر در این گونه سواحل و تهدیدهای دشمنان طبیعی، نیاز به اقدامات حفاظتی و پایش مستمر و خاص یگان حفاظت محیط زیست را دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: از اقدامات مهم این اداره کل در راستای حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی جلب مشارکت‌های مردمی و دوستداران محیط زیست برای حفظ و بقای نسل این گونه‌های با ارزش دریایی است.

وی تصریح کرد: با توجه به شروع برنامه‌های توسعه‌ای در سواحل مکران، این اداره کل حداکثر توان خود را برای حفظ سواحل تخم‌گذاری لاکپشت‌های دریایی به‌عنوان یکی از زیستگاه‌های حساس ساحلی به کار می‌برد تا ضمن حفظ نسل این گونه با ارزش در معرض خطر انقراض، شاهد توسعه پایدار در منطقه ساحلی مکران باشیم.

نظر شما