شناسهٔ خبر: 67152225 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استاندار البرز،

باغ موزه دفاع مقدس باید تا هفته دولت تکمیل شود

استاندار البرز گفت: فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس استان البرز باید تا هفته دولت تکمیل و افتتاح شود.

صاحب‌خبر -
شها
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، عبداللهی  در نشست اعضای هیات امنا فرهنگی دفاع مقدس استان با بیان اینکه فاز دوم و تکمیل باغ موزه هم تا دهه فجر باید تکمیل شود گفت: برنامه‌های فرهنگی باید به صورت مستمر در مقبره شهدای شاخص و گمنام البرز برگزار شود.
وی به شهدای شاخص استان اشاره کرد و افزود: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید المان هایی در شهرها ساخته شود تا نسل آینده با این فرهنگ مانوس شود.
وی افزود: دوران دفاع مقدس بعنوان بخش مهمی از تاریخ ایران اسلامی ۳۰۰ هزار شهید داشت که خاستگاه حدود ۵ هزار و ۲۵۰ شهید در استان البرز است.
وی ادامه داد: دوران دفاع مقدس یک فرهنگ است که لحظه لحظه آن برای حتی کسانی که در آن دوره حضور داشتند، درس و تجربه محسوب می‌شود بنابراین باید برای زنده نگه داشتن گفتمان و فرهنگ این دوره مقدس تلاش کنیم.
عبداللهی به تجربه‌های موفق برخی استان‌ها در ساخت یادبودها، مراسم فرهنگی، بهره گیری از المان‌های شهری و تبدیل مقبره شهدای گمنام به اماکن فرهنگی اشاره کرد و از مجموعه شورای اسلامی شهر و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خواست تا در این زمینه برنامه ریزی و اقدام کنند چراکه مقبره شهدا، نقاط نورانی و ویژه استان هستند.
 
 
 

نظر شما