شناسهٔ خبر: 67341554 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در مازندران: برای توسعه کشور به جوانان اعتماد کنیم

ساری- ایرنا- نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: باید خط سازش ناپذیری با آمریکا و اعتماد به جوانان را دستور کار خود قرار دهیم و به نخبگان اعتماد کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدباقر محمدی لایینی روز دوشنبه در جشن نوای غدیر در نکا با گرامیداشت "منقبت خوان" مرحوم براتعلی زابلستانی، اظهار کرد: اهمیت ولایت و امامت و تجلیل از غدیر مهم است و وظیفه ما در بزرگداشت غدیر مهم است و باید جشن غدیر ما خیابانی، پرجمعیت، مسجدی و خانگی باشد.

وی افزود: فرهنگ ولایت باید در کنار جشن نهادینه و به نسل های بعدی منتقل شود تا نسل نو ما با غدیر آشنا شوند و روایتگری و درلیت و معرفت غدیر بلید ارائه شود.

آیت الله محمدی لایینی گفت: الگوی علوی و غدیر را در کنار شعار حکومت علوی قدر دانیم و نهادینه کنیم که مبارزه با ظالم و حمایت از مظلوم باید اجرایی شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به برگزاری انتخابات گفت: انتخابات مهمی پیش رو است که خداوند براثر مصلحت و حکمت رئیس دولتی را از ما گرفتند و این نعمت از ما گرفته شد که خلوص و کارآمدی و مردمی بودن ایشان بسیار فراوان است.

نماینده ولی فقیه در مازندران: برای توسعه کشور به جوانان اعتماد کنیم

وی افزود: ادامه ولایت مهم است و در این انتخابات باید از شخص به مثل برسیم، تا آرام بگیریم.

آیت الله محمدی لایینی یادآور شد: اگر از دل انتخابات کسی را که‌مثل رئیسی باشد، رأی آوریم، خوب است و لذا باید حضور پر شور و حداکثری داشته باشیم و اینکه به چه کسی رأی دهیم، مهم است.

وی با بیان اینکه ۲ خط فکری را در طول بیش از ۴۵ سال تجربه کردیم، افزود: باید خط سازش ناپذیری با آمریکا و اعتماد به جوانان را دستور کار خود قرار دهیم و به نخبگان اعتماد کنیم.

امام‌جمعه ساری افزود: اگر امروز دانش هسته ای و صنایع دفاعی داریم بدلیل در خط مقاومت و استکبارستیزی بودن است و باید به امت و استعداد خود متکی باشیم و راه عزت و حریت پیش گیریم.

وی گفت: مداح بزرگوار براتعلی زابلستانی بنیان‌گذار سبک در لحن و لهجه و آهنگ مداحی بود که سبک ایشان در شرق رواج دارد و جذابیت فراوان دارد که قابل تسری به مناطق دیگر است.

آیت الله محمدی لایینی گفت: باید آثار براتعلی جمع آوری شود و سبک مداحی ایشان باید همه گیر شود که دلنشین است.

نماینده ولی فقیه در مازندران: برای توسعه کشور به جوانان اعتماد کنیم

وی افزود: براتعلی در کنار صدای دلنشین، درک و فهم درست از اشعار داشتند و به اشعار فواد کرمانی را در مداحی مورد توجه داشت و در بین روحانیون و علمای بزرگ مداحی می کرد و مضامین بلند و پر محتوا داشت.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: باید این سبک توسعه یابد و باید جمع آوری آثار بیشتری از ایشان که حق بزرگی بر ما دارند و در فرهنگ ارادت به اهل بیت و در تجلیل شادی و شهادت اهل بیت تبحر داشت و فرهنگ و ارشاد باید به این هنرمند ببالد.

وی یادآور شد: در کشور علی نباید به حجاب و چادر همسر علی بی احترامی شود و حجاب باید نهادینه شود و عدالت محوری، ظلم ستیزی و نماز اول وقت علی بلید در جامعه نهادینه شود که مردم از بی عدالتی و تبعیض ناراحت اند و باید عدالت محوری و یتیم نوازی در جامعه نهادینه شود.

نظر شما