شناسهٔ خبر: 67140036 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای گیلان:

عملیات اجرایی پروژه افزایش ظرفیت پست لیسار آغاز شد

رشت- معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: برای تأمین برق پایدار منطقه پروژه افزایش ظرفیت پست لیسار تالش آغاز شد.

صاحب‌خبر -

محمد افتخاری در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه این طرح از پروژه‌های ضروری شرکت می‌باشد، گفت: پروژه افزایش ظرفیت پست لیسار با هدف افزایش ضریب اطمینان شبکه و برقرسانی پایدار به مشترکان شهر لیسار و حومه در حال اجرا می‌باشد.

معاون طرح و توسعه ضمن اشاره به احداث پست تازه تأسیس لیسار، افزود: با توجه نیاز منطقه لیسار، پست ۶۳.۲۰ کیلوولت لیسار در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری رسید اما رشد و توسعه سریع شهرنشینی و مراکز صنعتی موجب شد تا این پست نتواند پاسخگوی تأمین برق منطقه لیسار باشد.

وی افزود: برای تأمین پایدار انرژی برق و برآورده ساختن نیاز منطقه به انرژی برق، پروژه افزایش ظرفیت پست لیسار کلید خورد و یک دستگاه ترانسفورماتور ۳۰ مگاولت‌آمپر جایگزین ۱ دستگاه ترانسفورماتور ۱۵ مگاولت‌آمپر موجود خواهد شد و ظرفیت توان الکتریکی پست، ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به نقش مؤثر این پروژه در رونق و توسعه منطقه لیسار، تصریح کرد: با اجرای این پروژه ظرفیت بخش فوق توزیع از ۱۵ مگاولت‌آمپر به ۳۰ مگاولت‌آمپر افزایش خواهد یافت و پیش بینی می‌شود این طرح قبل از اوج بار سال جاری در مدار قرار گیرد.

نظر شما