شناسهٔ خبر: 67136688 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برقراری خط هوایی بین کرمانشاه سلیمانیه و اربیل

استاندار کرمانشاه گفت : بیش از سه هزار دانشجو مهمان خارجی در استان داریم که همین تعداد می‌توانند مشوق خوبی برای برقراری خط هوایی بین کرمانشاه سلیمانیه و اربیل باشد .

صاحب‌خبر -

صحرایی استاندار کرمانشاه گفت : بیش از سه هزار دانشجو مهمان خارجی در استان داریم که همین تعداد می‌توانند مشوق خوبی برای برقراری خط هوایی بین کرمانشاه سلیمانیه و اربیل باشد و راه اندازی آن علاوه بر تسهیل تردد این تعداد دانشجو، میتواند کمک موثری در بحث تقویت گردشگری سلامت باشد و خوشبختانه این پیشنهاد با استقبال مسئولان اقلیم همراه بود.

وی افزود: در راستای تقویت گردشگری سلامت، همچنین یکی از پیشنهاد‌های ما شناسایی، نوبت دهی و تریاژ بود که هم می‌تواند از سرگردانی بیماران اقلیم در استان جلوگیری کرده و هم دست دلالان را از این حوزه کوتاه کند.

استاندار کرمانشاه گفت: در این طرح پیشنهاد شد که بیماران اقلیم شناسایی و نوبت دهی شده و سپس در بیمارستان‌های استان پذیرش شوند تا هر بیمار بداند دقیقا در چه تاریخی و کجا پذیرش می‌شود.

وی افزود: در این حوزه همچنین بحث برپایی نمایشگاه‌ها، بازارچه‌ها و برگزاری هفته‌های فرهنگی در اقلیم هم مطرح شد.

صحرایی از تلاش دو طرف برای ثبت جهانی «اسب کُرد» هم خبر داد و گفت: این نژاد اصیل باید در اقلیم کردستان هم ثبت اولیه شود تا بتوانیم برای ثبت جهانی آن اقدام کنیم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به درآمدزایی این طرح گفت: ثبت جهانی اسب کُرد یک اقدام فانتزی نیست، بلکه صنعتی پولساز است که میتواند ۳۰ نوع شغل در استان ایجاد کند و می‌توانیم انواع مسابقات، بازارها، نمایشگاه و رویداد‌ها را در این زمینه برگزار کنیم.

صحرایی در خصوص زمانبندی و نحوه پیگیری و اجرای توافقات و گفتگو‌های صورت گرفته در این سفر، گفت: بخشی از اقدامات از جمله بهسازی و کف سازی مرزپرویزخان از هم اکنون درحال انجام است و با این گفتگو‌ها سرعت بیشتری می‌گیرد، اما بخش عمده توافقات توسط نمایندگانی که مشخص شده‌اند پیگیری می‌شود.

استاندار کرمانشاه گفت: در حوزه‌های مختلف مدیران کل متناظر در هر دو طرف مسئول پیگیری توافقات و پیشنهادات هستند، بطور مثال در حوزه اقتصادی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه پیگیر توافقات و صحبت‌های صورت گرفته از طرف استان است.

صحرایی گفت: در مجموع گفتگو‌های خوبی در این سفر صورت گرفت و ملاقات‌ها نشان از استقبال مسئولین اقلیم از همکاری با ایران و استان داشت و امیدواریم در آینده شاهد نتایج و آثار اجرایی این سفر برای استان باشیم .

نظر شما